Egy újabb Gordiuszi csomó ez a motor, már a vásárlás pillanatában sejtettem nem lesz ez olyan egyszerű... de mit nekem, "majd én megmutatom a világnak" - szólt a nagyszerű idézet Szintiboytól :) - mert úgyis megcsinálom, ha törik, ha szakad :)

Így kéne (és remélhetőleg fog is) kinézni:

Kezdjük ott, hogy gyanúsan olcsó volt a motor. Ok, nézzük meg mi is ez. Az eladó nem ma kezdte, elmondása szerint, 30 motoron is túlvan már és nem laikusként áll a dolgokhoz. Itt már kezdtem gondolkozni, hogy akkor miért adja el a motort? Összerakná és árában eladná. A történet nem ennyire egyszerű. Azt is tudni, kell hogy a blokk részlegesen fel lett újítva, de a felújítás után nem ment egy métert sem, mivel lett egy kis bibi a gépmunkában. Itt lesz a kulcsa ennek a storynak, történetesen a gyárilag Nikasil-os Peugeot henger nem fúrható hagyományos módon, a gyári szintű felújítása nem gazdaságos ilyen értékű motoron. Elvitték tehát megperselyeztetni a hengert, amit szépen meg is csinált a gépműhelyes és természetesen új dugót is illesztett a szetthez. A Peugeot gyári dugó tetemes összeg, szóval itt is egy alternatív, de amúgy teljesen ésszerű megoldást választottak: MZ 125 x túlméretű dugót tettek bele. Csapszeg stimmel, ezzel ki is pipáltak mindet. Eljött az összeszerelés, de a dugó jóval magasabb a gyárinál, beleér a hengerfejbe. Tettek hát be jó vastag alu hengerfej pakolást. Most már átfordult a főtengely, de a motor nem indult az Istennek sem (persze, hiszen olyan magasan volt a dugó teleje alsó holtponton, hogy alig nyitotta meg a felömlő járatokat, a 2 T motor meg "rés" ill. dugattyú vezérelt...). Ezeket mind az eladó mesélte el és hozzá tette, hogy megunta a próbálkozást, meg a hely is kéne, tehát jelképes áron eladja a cuccot, akinek kell. Itt jövök én :) A srác azt mondta, hogy a dugattyú csapszeg átfúrásával majd perselyezésével alacsonyabbra lehet helyezni a dugattyút, de ze szigorúan gépműhelyes meló. Logikus is, ez is egy megoldás. Lényeg a lényeg, természetesen elhoztam a motort, mert titokban már láttam a 0 forintos megoldást :)

Ez lenne a szóbanforgó motor, nagy mocskosan, csak rádobált burkolatokkal:

Jöjjön akkor az előbb említett 0 forintos megoldás, pontosabban a hengertalp magasító alátét. Az egész nem más mint egy megfelelő vastagságú alumínium lemez, a hengertalp tömítés mintájára kimunkálva. (Kis kitérő: Mielőtt valaki azt gondolná, hogy ez kókány megoldás, meg kell hogy jegyezzem, a komolyabb gyári 2T robogó tuning hengerszettekhez adnak különböző vastagságú hengertalp lemezeket, hogy a kompresszió viszont izlés/igény szerint lehetessen variálni!) Kiméretem mennyivel magasabb az MZ dugó, így kiderült, hogy 3mm a differencia, tehát 3mm vastag alu lemezre lesz szükség. Ez kerül majd a henger alá, ami így pont annyival kerül magasabbra, hogy pont oda esik az MZ dugó teteje, mint magasító nélkül a gyári Peugeot dugóé. Ennyi az egész. A cuccot kireszeltem, alá, felé kapott vékony papír tömítést is biztos ami biztos. Hengerfej alól kikerült az utólas vastag tömítés, kapott gyárit, majd összerakás után a várt eredmény: minden úgy áll, ahogy az gyárilag kell. Kompresszió a frissen fúrt és illesztett henger miatt brutális, szépen fut minden. Indításig még nem jutottam el, mert van pár dolog még amit rendezni kell, de szerintem nagyot fog menni a masina.

Íme a fent taglalt hengertalp magasító:

 

Hát hirtelen ennyi, de lesz még folytatás....

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr924089732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dejoke 2012.03.16. 18:48:15

Hali!
Tetszik a leírás. Nekem is van egy ilyen mocim a télen furattam meg most van járatás alatt. De az enyém vas hengeres, mondjuk van hozzá egy nikaszilos is. Nagyon patent a gép szeretem nagyon. Akkor ezt a mocit most, hogy fogod használni rendszámosan vagy ötvenesként??
Sok sikert hozzá!

VénKecske 2012.08.28. 03:47:02

Lehet azt tudnoi, hogy a márkanéven túl mennyi ebből a valóban francia?

tomacsektomi 2016.11.13. 14:54:59

Én is szeretem nagyon, van belőle 2 +egy donor. Kényelmes és minőség.
süti beállítások módosítása