50cm3-es, 4 ütemű, 1 hengeres, 2 szelepes, kényszerlégfűtéses motorról lévén szó, hatalams teljesítményt ne várjon az ember a géptől, se nagy végsebbességet. Cserébe viszont szemtelenül alacsonnyal fogyasztással (<2L / 100km ) és maximális megbízhatósággal, tartóssággal ajándékoz meg a robi. Megalapozottan mondom ezt, hisz 5 éve használam és 9800km-t tekertem bele. Soha semmi baja nem volt, még az akksi is az eredeti benne. Olajat mindig időben cseréltem és nem sajnáltam tőle a jót - Castrol ActEvo 10W40 4T - plusz levegő szűrőt is kapott, meg egy garnitúra variátor görgőt, de semmi egyéb. Azt kell, hogy mondjam a Kymco gyár ~40 éves pályafutása alatt mára felnőtt minőségileg és szégyen nélkül állhat az ismert, elfogadott nagy márkák mellé - persze nem azt mondom, hogy a Honda vagy Yamaha eladásai mától veszélyben vannak :) Egy biztos, nem egy ligában játszik a kínai "nevesincs" praktikeres szerkezetekkel !
Na de térjünk vissza a címhez! Az új Agility-t szalonból kitolva még gyári fojtással ellátva nyargalhatjuk csak - max. 50km/h. Az ajánlás az, hogy legalább 1000km-t használjuk mielőtt kiveszik belőle a fojtást. Ezt érdemes betartani, de túl sokat sem érdemes várni a dologgal! A variátor szíjtárcsáján apró vál keletkezik az ékszíj által bejárt úton és a "letiltott" rész között amin akadályba ütközik a szíj miután kicserélik/cseréljük a fojtást képező gyűrűs tengelyt. Ez idővel persze javul, de gyorsításkor 50km/h-nál ugyanúgy megálla a mutató, mint fojtással és csak késlekedve billen át ezen a ponton. Én 2000km után vettettem ki és volt ilyen tapasztalatom. Idővel persze elmúlt.
A karburátorban is van egy fojtás, méghozzá a főfúvóka van szűkebbre méretezve, de többek tanácsára ennek cseréjét nem kértem. Nem hoz érdemi javulást, csak a fogyasztás növekszik meg kicsit. Nekem pedig pont az a lényege robogózásnak, hogy szinte fel se merüljön bennem, hogy pénzbe kerül járkálni vele - értsd jól.
A harmadik fojtási pontja az Agility-nek a CDI (gyújtás vez. modul). Neten fellelhető a házi barkács módszer, hogy iktassuk ki a fordultszám korlátot és így nyerhetünk ismét pár km/h-t végsebességben, de én ezt nem javaslom annak, aki hosszú távon tervez a motorral. (amúgy a műgyantával kiöntött CDI egység hátán kell egy fűrészlappal egy kb 1cm-es bevágást csinálni középen és azzal pont átvágsz egy vezetéket, ami a fordulatszám korlátozásért felelős - tököm se vagdosná szét :)) A gyáriak tudták mire van "méretezve" az anyagminőség, kenési rendszer és nem tesz jót az élettartamnak, ha 7000 ford./perc helyett 9000-et is leforodja a gép - most csak hasra ütöttem a számokkal kapcsolatban, de az arányok érezhetőek, arra akarok kilyukadni, hogy szétpörög/pereg a gép :) Aki 50-es robival akar 80-90-et menni, vegyen valami 2 ütemű vizes SR-t, 4lityós fogyasztással és örüljön magának :) Ez nem arról szól. Élményért nem 50-es 4T robit lovagoljuk, mint ahogy legújabb PC játékhoz sem irodai gépet veszünk integrált video kártyával.
Van még valami... ez már nem gyári fojtás témaköre, de nekem bevált a használhatóság szempontjából. A variátor görgők bizonyos időközönként (gyári ajánlás talán 3e km?) cserére szorulnak. Én 6000 fölött cseréltem és a gyáriak már kicsit kockára voltak kopva, ezért kezdett a gyorsulás olyan 2 ütemű stílusú lenni : magas fordulatra förgött fel a motor és csak lassan kezdett el "feljebb váltani" / gyorsulni. Ez a (nem kihegyezett) 4 üteműnél nem épp szerencsés, mert alacsony fordulaton is van már elég nyomaték, húzóereje - magához mérten persze. Az új gyári görgők is bőven jó lett volna, mert annak szép szabályos kör formája van és felülete sem ellapolódott, így könnyen megindul a fészekben, kvázi kis fordulaton is szépen elkezd gyorsulni/nagyobb áttételezésre váltani. A lényeg, hogy én a gyárinál nehezebb görgőt vettem bele (fejből monst nem jut eszembe, de talán 10grammos ?) és sokkal jobb lett a városi használat. Kisebb fordulaton tartva a motort is szépen felkúszik a sebesség, nagy gázra is jobban megy, nem tétlenkedik a variátor, jobban rá van kényszerülve a nagyobb súlyok/centrifugális erő miatt, hogy tolja feljebb az áttételezést. Emelkedőn vehető észre némi "váltás" karakerisztikai hátrány, de nekem ez nem szempont.
Ja és ha azt tapasztalod, hogy csökken a végsebesség az évek/kilométerek ezrei alatt, akkor nem a blokk gyengül (jó esetben :) ), hanem az ékszíj kopik és veszít szélességéből, ami azt eredméynezi, hogy mélyebben beül az első szíjtárcsák közé (variátor), így nem tud beállni az legnagyobb áttélre (külső tárcsa perem). Olyan ez mintha 6-os váltód van, de csak 5ig pakolhatod fel. Csere nem nem vészes összeg, Athena jó áron gyárt ilyesmit és a minősig is jó. A pontos élettartamát nem tudom a szíjnak, 1 biztos 10000-et elmegy (12nél azért lehet lecserélem).
Hát ennyit mára:)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mexi · http://www.mexi.eoldal.hu/ 2010.10.07. 06:32:10
Nem olyan régen vásároltam egy Kymco Agility robogót. Igazából nem volt gőzöm sem róla, hogy milyen robogót szeretnék, csak azt tudtam, hogy négyütemű 50-est ami keveset fogyaszt és megbízható. Csak mikor már sokat nézelődtem, akkor tudtam meg, hogy a Kymco gyár Honda tulajdonban van és akkor értettem meg, hogy miért köszön vissza a Honda minőség minden alkatrészében! Nagyon tetszett a cikk minden mondata amit a folytás kivételéről és az ehhez kapcsolódó dolgokról írtál! Nagyon szuper ez a kis motor! Van nekem egy nagy motorom is, egy Honda CBR1100XX a garázsban mellette, de sohasem gondoltam, hogy egy ilyen kis kütyü ennyi örömmel tudja az embert megajándékozni! Egyébként valóban nem értem, hogy miért kell ettől csodákat várni és miért kell haláláig tunningolni egy ilyen kis négyüteműt? Ha valakinek erős robogó kell akkor miért nem vesz 125 cm3-est? Vagy valóban vannak jó kis kétüteműek, igaz a fogyasztásuk is több jóval. Sőt azt sem értem, hogy ha valakinek van egy olyan motorja mint nekem, egy CBR1100XX Honda, ami 154LE-s gyárilag és a végsebessége 295 km/h akkor miért kell abba is chip tunning? Na de eltértem a lényegtől a Kymco-tól. A cikkből sok érdekes és hasznos dolgot tudtam meg a kis gépről! Én sem fogom átvágni az elektronikát, de a főfúvóka azért ki lesz cserélve úgy 800 km-nél mert bár érdemi változást valóban nem hoz mások elmondása szerint sem, de azt a kis torpanást gázadáskor ami a folytott változatnál van, állítólag megszünteti! Talán ezért érdemes kicserélni a főfúvókát is! Üdvözlettel: Mexi-boy. /mexi-boy@web.de/
gyik-680 (törölt) 2011.01.06. 21:03:12
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.07. 09:23:49
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.09. 20:38:34
(Az alap a Honda ez igaz!De,a Kymko Agiliti,Peugeot V-clik(ez van nekem is)Baotian,Qingqi stb.mind 139qmb motorblokkal van szerelve,és ezeket a hajtásláncokat mind kinában gyártják.És ezek a motorok vannak a praktikeres motorokban is.Tehát: a felépitmény,és a név kivételével minden megegyezik a Kymcoval :) )
Érdekes amit írsz. Én mondjuk nem tudom hol készülnek a blokkok, abban a hitben voltam, hogy ugyan ott ahol maga a moci is. Persze nekem is feltűnt már, hogy a blokk kívülről ránézésre sok mocival megegyezik.
gyik-680 (törölt) 2011.01.10. 14:14:20
gyik-680 (törölt) 2011.01.10. 14:16:16
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.10. 14:38:43
gyik-680 (törölt) 2011.01.10. 15:21:05
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.10. 15:54:05
gyik-680 (törölt) 2011.01.10. 17:19:34
andaxin76 2011.01.23. 13:26:29
Pizzafutár vagyok Kaposváron.Itt nálunk a futárok 90% Kymcoval jár,ez pedig nem véletlen.Jelenleg a Kymco bármelyik naggyal felveszi minőség terén a versenyt.
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.23. 13:40:59
Milyen olajat használsz az Agility-be? Hány km-ként cseréled?
andaxin76 2011.01.23. 14:10:23
andaxin76 2011.01.23. 14:23:01
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.27. 11:01:22
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.27. 11:26:52
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.27. 11:31:48
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.27. 12:29:00
Nem vagyok 15 éves, ezért nem a brahizás kedvéért kéne az a pár LE, hanem munkára használom. Nálunk meg szokott méteres hó esni télen. Mivel itt lehet "B" jogsival vezetni akár 800-as Can-Am-et is, nem értem miért folytották le ezt a kis motort. Az Outlanderem 62 LE. Ez meg le van fojtva 7,5-re A nejem elakadt a hóban a másikkal, és nem tudtam kihúzni.
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.28. 02:44:11
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.28. 10:14:51
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.28. 14:26:12
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.28. 14:33:15
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.29. 07:46:13
speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.01.29. 16:25:59
bza1980 2011.03.03. 21:11:12
Én újonnan vásároltam a gépet, munkába járni. Most több mint 19e km van benne. Sajnos nekem kezd szétesni, ma már meg sem nyekkent az önindító, most vettem észre azt is, h. a kipufdobom kilyukadt. Motorikusan tökéletes: amikor kikerültek belőle a fojtások, újkorában pontosan ugyanannyit ment végsebességre mint most, pedig a súlyom csak nőtt. A fogyasztás úgyszintén 2,2-nél nem ment feljebb. Ősszel volt szelephézag-beállításon ami nagyon jót tett neki. Negatívum csak az elektromos szívató, az egy sz*r. Melegen nem lehetne beindítani leállítás után mert nyomja neki a kakaót.
A kötelező szervizeken kívül Km-bowden volt cserélve rajta kétszer 15000Km-nél és 18000Km-nél (!). És első-kerék csapágy 18000Km-nél. 2000Km-ként az olaj cserélve van. Nem ártanának bele új görgők meg variátos-szíj. Télen is jártam vele -10'C-ig, aminek a műanyag alkatrészek és a kipufdobob látta kárát.
Petya1977 2011.03.12. 21:08:35
Hidegben az indításnál nem kell a gázkart ráhúzni, melegben viszont tanácsos egy kicsit.
1000 km-es szervíz után már nem szervizeltem, minden tavasszal olajcsere oszt annyi. 16 ezernél 3-4 km-el csökkent a végsebessége, semmi több eltérés. Épp ezért vettem egy 125.-öset. Lényegesen jobban megy, a fogyasztásra kíváncsi leszek, olyan 2,5-re saccolom. Sokkal többen nem eszik, mint az 50-es viszont jényegesen jobban húz.
Petya1977 2011.03.12. 21:16:22
milan00 2011.03.28. 14:05:42
Kymco 50-es robogómból szeretném kivenni a fojtást a variátornál a tengelyt kell cserélni vagy csak rövidebbre esztergálni?A szívócsőből kivettem a szűkítést mennyivel kell nagyobb fuvoka?
Köszönöm a válaszokat.
Milan
vtec 2011.04.26. 08:43:05
adika866 2011.04.27. 14:57:48
Nekem lenne egy 2005 ős kymco agilit 50 motorom eladó mert munkába járáshoz már nem kell motoriksan most lett felujitva!külsö hát lenne rajta javitani való!de én nem akkarok velle foglalkozni csak utban van én 85 érd vettem anyiért eló lenne!sürgösen
Sssssanyi 2011.05.23. 16:44:45
Van egy 3 éves kymco agility 50 motorom. A motorral kapcsolatosan nekem állandó jellegű problémám van. Ha a hőmérséklet kb. +15 celsius fok alá csökken 5-10 percet kell járatni amíg hajlandó reagálni a gázkar mozgására a gépezet, addig "visszahörög ", leáll. A gép első tulajdonosa vagyok, a kereskedés és szerviz, ahol vásárolva lett nem tudta orvosolni a hibát, pedig betettek egy használt honda szívatót is, hiába. Szívesen vennék mint hozzá nem értő minden építő jellegű javaslatot. Köszönettel.
Csaba111 2011.06.19. 20:02:36
Ne ijedj meg. Én 2 éven át érzékeltem ezt a jelenséget. Működött, de lelke volt a motornak.Annyi történt, hogy ki kellett tisztítani a karburátort. Mindkét esetben ez volt a hiba és onnantól kezdve hibátlan volt a gép.
Most 8600 km van benne és pont tegnaptól annyit érzek, hogy pörög amotor, de nehezen gyorsul. Ez a variátor görgők kopása lenne?
Várom egy hozzáértő válaszát: Csaba
Cavemann 2012.06.14. 15:48:44
Nekem egy 5 éves Agilitym van.
Sokat nem mentem vele, most tartok 10.000 km-nél, de eddig igazából nem volt komolyabb problémám. A fulladásos dolog nálam is jelentkezett, először én is a szivatóra gyanakodtam, de nem az volt a baja. Az üzemanyag rendszerbe került szennyeződés (valami olajos nyavaja) ami a karburátorban szépen leült és eltömte az alapjárati és a gyorsító fúvoka nyílását is. kitakarítása óta rendesen működik. Már 2 szer szedtem szanaszét, illetve cseréltem rajta hengert egy gyári 70ccm -esre. Nem a tunin miatt, hanem mert sokszor járok vele hegymenetben és ott bizony kevés volt a paci. Csere óta szépen felmegy mindenhol. A gyári 6,3 g-os görgők helyett kapott 7 grammosakat, ezzel szépen gyorsul is. a végsebessége egyenes úton km-óra szerint 75 km/h lejtőn 82-85 között. Ezt természetesen azonban nem valós adat, mert csal az óra. szerintem a max az kb 70 és 75 között van valahol. Még mielőtt kérdeznétek nincs átvágva a fordulatszám szabályozó. Évente olajcsere. Ami gondom van vele az nem motorikus, hanem az hogy a rozsda itt ott felütötte a fejét, így pl eltört a középsztender, illetve letört a csomagtartó vas bal oldali rögzítése (a behegesztett anya). Viszont most hogy van ez a 125 ccm-es agility erős kísértésbe estem a cserét illetőleg. Összegezve én nem bántam meg hogy annó emellett a motor mellett döntöttem, bátran merem ajánlani mindazoknak akik motorozni (robogózni) szeretnének egy megbízható motoron. Én letoltam vele Budapest-Szögliget (Aggteleki-karszt) útvonalat is oda vissza kényelmesen minden gond nélkül. És még sosem hagyott ott sehol!
Cave
Utolsó kommentek