A következőkben a súber membránról lesz szó, nem pedig a kétütemű motorokban használt lapkás membránról - gondoltam szólok :)

Gumi alkatrészről lévén szó, élettartama véges, így cseréje idővel mindenképpen esedékesség válik. A szomorú tény viszont, hogy ahhoz mérten, hogy ez egy végtelenül egyszerű alkatrész, méregdrága és nem is kapni minden sarkon. Nem értem mi kerül egy utángyártott darab gumiban 4500 Ft-ba ??? - és akkor még az alsó árkategóriát említem. Persze ha valaki tud ennél olcsóbban Honda/Suzuki/Yamaha/Kawasaki stb. motorhoz, akkor ne habozzon megosztani a helyet! :) Ja és ha a 4500-at felszorozzuk a hengerek/karburátorok számával, akkor már azért tud fájni...

http://www.roadside.hu/kepek/kisTermekkepek/10043050-43061_920_03.JPG

Én (sajnos?) nem vagyok az a fajta ember akinek elsőre be adhatja mondjuk egy alkatrész boltos, hogy nincs abban semmi, hogy egy fél radírgumi anyagából készült kis gumi palást megér annyit... hú, hát hány ilyen példát lehetne még mondani. Lehúzás az megy... megértem én, hogy kis darabszám, magas gyártási költség, de akkor is...

A Honda CBX-en nekem is előjött a szakadt gumimembrán problémája, szerencsére 4-ből csak 1. Bontóban azt mondták, hogy karbisorral együtt adják csak oda, szóval csak egyet nem. Hát köszi, akkor marad az új. Telefonálgatás, netáruház nézegetés... Minta kell, minimum 2 hét mire itt van, stb., stb... Külföldi oldalakon jobb a helyzet, de az ár postával már ott is üt. Faterom már az elején mondta, hogy jó lesz úgy is ha megragasszuk, de gondoltam csak jobb lenne megoldani simán egy cserével. Ezek után kerekedtem fel, hogy nézzek valami megoldást neten és meg is leltem, a következő leírást:

forrás : http://doktorchopper.blog.hu


Szakadt karburátor membrán javítása
Dr.Chopper 2009.07.05. 17:53

Adott egy rosszul működő, köhögő vagy gázadásra lefulladó motor. A szerelőd benyögi, hogy elszakadt a karburátor membránja, valamit hogy a csere nagyjából a félhavi fizestésed. Szívedhez kapsz és megköszönöd a fáradozásait, majd alszol rá egyet és eldöntöd: oké, legyen. Ezután fél évig kenyéren és vizen élsz, de a vas megy és ez a fő.
Ajánlok mást. Foltozd be!
Az alábbi leírást egy külhoni oldal fórumán találtam, nem volt mit veszítenünk, kipróbáltuk. Bejött. Máig megy a gép.
Hozzávalók:
1 tubus gumijavító készletből származó gumiragasztó
1 darab 2000-es finomságú csiszolópapír
1 darab mókusszőr ecset (4-6 méret)
1 darab vékony nitril kesztyű

A karburátor leszerelése és a membrán kiszabadítása nem képezi részét a leírásnak, az mindenkinek legyen házi feladat. Ha a memrbán kint van, essünk neki...
A gumi felületét mindkét oldalon alaposan lemossuk langyos vízzel és szappannal. A membránt fény felé fordítjuk és megkeressük a lyukat vagy lyukakat. Hagyjuk a membránt száradni.
A nitril kesztyűt általában porral vonják be, hogy könnyű legyen felvenni vagy levenni - ezt szintén szappanos vízzel le kell mosni róla. Ez egy sima gumikesztyű, mint az orvosoké, egy-két apró különbséggel. Egyrészt a latex orvosi kesztyű fehér vagy sárgás színű, a nitril kék vagy zöld anyagú. Másfelől a nitril kesztyű szinten minden vegyi anyaggal szemben ellenálló, olaj vagy benzin nem bontja le, mint a mezei latex kesztyűt: épp ezért kell nekünk ilyen.
A kesztyűből a lyuknak megfelelő alakú foltot vágunk, csak annyival nagyobbat, hogy minimum fél centivel túllógjon a luk peremén, azaz kis ráhagyással fedje be.
Ha a folt és a membrán is tiszta és zsír/pormentes, készítsük elő a felületet: a 2000-es csiszolóval nagyon óvatosan érdesítsük meg a lyuk körül a membránt a folt méretének megfelelően. Fontos, hogy a membrán felső, azaz a karburátorfedél felé eső oldalát foltozzuk, ott jobban van védve a folt. A nitrilt nem kell nagyon megcsiszolni, elég egy-két nagyon lágy húzás a papíron, nehogy kiszkadjon!
Ha ezzel megvagyunk, a finom ecsettel vékony rétegben kenjük be a membránt és a foltot is, majd az alkalmazott gumiragasztó leírásának megfelelően kis várakozás szükségeltetik (olvasd el a ragasztó leírását, mert nagyon eltérőek lehetnek: 5 perces és fél órás is létezik!), majd az idő leteltekor a foltot helyezd rá a lyukra, pontosan az előcsiszolásnak megfelelően. Dolgozd el rajta simára valami pici hengerrel (pl. dugóskulcs készlet 8-as bitje), aztán helyezz valami szorítót rá minimum fél órára. Javaslom a folpackba tekert radírgumit és a rápakolt Révai lexikon-sorozatot. Előbbi tökéletesen idomul a felülethez, utóbbi meg jó nehéz. A megoldás szabadon választható, értitek a lényeget. :)
A javított membránt hagyjátok 24 óráig száradni és kötni, utána lecsekkoljátok, hogy teljes felületen megragadt-e. Ha minden oké, összerak és örül.
Sok sikert és tessék a megtakarított pénzeket benzinbe fektetni!

 

Mi nem teljesen a leírás alapján csináltuk meg a membránt, de az elv ugyanaz. Finom érdesítés a felületen, Palmatex ragasztó és a fent említett kesztyű helyett, egy valamilyen autó karburátor vékony membránjából vágtunk ki egy kis foltot. Az eredmény használhatóság szempontjából teljesen jó, semmi torpanás, vagy rossz alapjárat. Azt persze nem állítom, hogy karburátor szinkronizálón nem látszana eltérés, de a beavatkozás óta nem járt a moci ilyen mókán.

Jó szerelést! - mert gondolom nem véletlenül olvastad ezt végig :)

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr862258465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kotick 2018.06.01. 09:31:13

Nagyon megörültem a leírásnak. Lehetetlen egy 92-es Uno-motorba gyorsító membránt szerezni. Csoda történt, kiderült, van itthon nitril kesztyű. Aztán nem folytatódott a csoda, mert nekem a benzin egy perc alatt kioldotta a ragasztót. :(
süti beállítások módosítása