Valahol olvastam egy olyan megállapítást, hogy Jaguar szerelés közben kétféle vélemény fogalmazódik meg az emberben: vagy értetlenül állunk a logikátlan, nehézkesen szerelhető részek mellett vagy pedig elismerően bólintunk, hogy milyen masszív, precíz megoldások vannak rajta. Igazat adok, tényleg vannak nagyon komoly megoldások, mondhatni "örökkévalóságnak" tervezett részek és vannak iszonyat nyakatekert, béna megoldások. A hátsó híd jó példa erre a kettősségre. Van itt minden :) A jó cél érdekében belülre rakott féktárcsák,  (rúgózatlan tömeg csökkentés) viszont híd kiszerelés nélkül, nemigen leszerelhető féknyergekkel. Érdekesség, hogy nem használtak gumi szilenteket a lengőkaroknál, hanem tűgörgős megoldást alkalmaztak.

P240213_11.15.jpg

A féltengely is teherviselő elem, lengőkarként funkcionál.

P290113_10.37.jpg

P160213_11.14.jpg

A kézifék megoldás egészen ügyes kis szerkezet, külön fékbetétekkel és mechanikával rendelkezik.

Az ok ami miatt a teljes híd kiszerelése mellett döntöttem, leginkább a fékek állapota volt. Hozzá kell tenni, még kiszerelt híd esetén is elég macerás volt levenni a nyergeket. A betétek teljesen oda voltak, gyakorlatilag vason volt mind, kivéve egyet, ami valahol félúton berohadt, így az nem kopott tovább:) Unix-nál sikerült vennem felújító készletet (2x karmantyú, 2x porvédő / szett ) nagyon baráti áron 1250Ft / szett. Új betéteket is itt szereztem be, szintén "átlagautó" léptékű áron: 6e. Alapos átmosás, tisztítás után vékonyan megfújtam hőálló mattfeketére az cuccot. A fékbetétek élét pedig lehellet vékonyan rézzsírral kentem meg.

P210213_21.33.jpg

P210213_21.33_[02].jpg

P240213_15.40_[01].jpg

P240213_15.40.jpg

Két ember és egy ügyes emelő segítségével nem egy vészes meló ki- beszerelni a hidat, viszont egyedül, egy krokodil emelővel, nem egy álom meló :) Nagy nehezen visszaszenvedtem a helyére a letisztított rozsdamentesített, lefestett hidat.

P160213_11.15.jpg

P240213_11.05.jpg

P240213_15.40_[02].jpg

Egy kis érdekeség még a végére: a kerékanyat tartó konzol egyik oldalon durván lógott, keréken mérve 1cm-t kottyant! Először arra tippeltem, hogy szépergett a csapágy, viszont szétszedés után tűnt fel, hogy két szembenálló kúpos csapágyról van szó, köztük pedig egy masszív távtartó cső 2 hézagoló alátéttel. Probléma máris megoldva. Közelebb kell ereszteni a csapágyakat a hézagoló alátétek elhagyásával, jobban mondva csapágyon kívülre helyezésével (mivel a konzol tengelyének megadott hosszúságúnak kell lennie, hogy a lengkarban feszültség nélkül rögzüljön). Ez egy ügyes megoldás. Jut eszembe, 10 darab zsírzó szemet számoltam meg a hátsó hidon! 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr925102946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása