A 34 éves bőrülés problémájával már a megvásárláskor szembesültem. Akkor még a bőr visszapuhításában gondolkoztam illetve az elöregedett cérna miatt szétfeslett varrások újra varrásával foglalkoztam. Igazából kidobott idő volt, mert a bőr házilagos megoldások tekintetében kb. menthetetlen állapotban volt. Kentem rá mindenféle szert, de nagy csodák nem lettek. Az újra varrt részek még tartották magukat, de sok helyen a varrás mellett repedt ki a bőr. A hátsó ülés támláját már meg sem csináltam, csak egy pokróccal volt letakarva. Nem egy esztétikai műremek volt az összkép a beltérben, szó ami szó. Pár hete eldöntöttem hát, hogy rendet rakok ezen a téren is. Nem mellékesen egy ismerősnek eligérkeztem, hogy a Jaguar lesz az esküvői autó. Pokróccal letakart, szétfeslett, rusnya ülésekkel nem állíthatok oda... A kárpitos boltban kaptam egy címet, ahol korrekt áron dolgoznak. Felkerestem hát a srácot. Megnézte miről van szó, 160ezer ft-ot mondott a 4 ülésre anyaggal. Igazából ez korrekt ár egy ilyen munkáért és nagyon ügyesen is dolgozik. Gondolkodóban estem, hogy vajon tényleg megér nekem ennyit az ülés ?! Hát nem, szóval végül úgy dönöttem, hogy megpróbálom megcsinálni én. Direkt nem vettem sok anyagot kezdésnek, hogy meglássam bírok-e a feladattal.

A koncepcióm a következő volt : csak a perforált bőrt cserélem ki az üléseken, így komolyabb szabászati melókat el tudom kerülni. Mondjuk az ülés ezen részeinek nem is volt különösebb baja. A másik dolog pedig ami miatt csak ezekkel a betétekkel foglalkoztam, az hogy színazonos anyagot nem találtunk (ill egyet igen, de az meg nagyon drága árkategóriás anyag és több hét mire megjön). Kifejezettem autó kárpithoz gyártott perforált műbőrt válaszottam végül. Beige színű és pár árnyalattal világosabb mint az eredeti szín, így egy kis extra design-t is bele tudok vinni a beltérbe.

Az anyagszükségletről annyit, hogy 1m műbőr (140cm széles) elég volt a hátsó ülésre. Kellett még ugyanennyi 1cm vastag szivacs, téphetetlen cérna, ill. valami erősebb textil szintén ekkora méretben a kárpit fonákjához. Nem mellékes a történetben, hogy a perforált műbőr 3500ft volt, egy tábla szivacs (ami elég az összes ülésre) 1400ft. Ezzel a bekerülési költséggel nemigen versenyezhet semmi.... Persze az ember saját munkájénak árát így nem számolja, meg a hozzánemértésemből fakadó hibákat elfogadja, mert nyilván nem lesz olyan profi a végeredmény. Valamit valamiért.

Képekben elmondva:

P240314_21.07_[01].jpg

P240314_21.07_[02].jpg

P240314_21.07.jpg

P240314_22.15_[01].jpg

P240314_22.15.jpg

P230314_13.45_[03].jpg

P230314_13.45.jpg

P230314_13.45_[02].jpg

P240314_23.29.jpg

P250314_21.53_[01].jpg

P250314_21.52.jpg

P250314_21.53.jpg


Minden esetre én elégedett vagyok a végeredménnyel, így az első ülésekhez is megrendeltem az anyagot.

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr435880795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása