... kályha csőből! :) Nem vicc, tényleg kályha füst csőből készül a cucc.


A történet ott kezdődött, hogy a motort egy dobbal vettem meg. Valaki korábban átalakította és a gyári 2 oldali kidörrentő helyett, egybe hozta össze az egészet. A két kiput összehozó Y idom igazi gány meló volt, régóta terveztem már, hogy vissza alakítom. A Honda CBR1100XX mintájára 2 méretes dobot szerettem volna rá, így el is kezdtem nézelődni dobok után. Az árak - mint mindig - lesulytóak voltak. Nagyon drágán mérik a dobokat. Elkezdtem kombinálni és elhatároztam építek magamnak.

Ilyen volt az említett egyoldali dob:

P240610_20.06.jpg

Először saváló csőben gondolkoztam, de elég drága és vékony falú 110mm átmérőben elég nehezen beszerezhető is. Más irányba mentem hát tovább: vas cső. Megint csak falakba ütköztem, mert ilyen átmérőben nem árulnak vékonyfalú csövet - legalábbis én nem találtam sehol. Vastag anyagot meg nem akartam rátenni, mert olyan súlya lenne, mint egy zsák. Ez nem cél nyilván.


Beugrott a képbe, hogy mi lenne ha kandalló vagy kályha csőben gondolkoznék. A zománcozott kivitel nem játszik, a hőálló feketével festett fekete meg általában 2mm-es falvastagsággal van csak, ami megint nehéz mint a dög és 120mm-es (vagy nagyobb) átmérőben kapható általában. Nagy nehezen sikerült vennem 110mm-es átmérőjű 0.7mm falvastagságű kályha csövet egyész baráti áron. 2 db 1m-es volt 4500ft. Ezek mondjuk nem hegesztett, hanem lapolt illesztésűek. Én óvatosan áthegesztettem CO-val, kicsit el is húzta oválra a csövek két végét, de végülis orvosolható volt a dolog. Utólag meggondolva nem is kellett volna hozzá nyúlni, a lapolt is örök, mint a nyomorúság.

Az esztétika szempontjából nem egy kiugró szépségű dolog a matt fekete festés a dobokon, ide karbon fóliát szánok majd, ami ~100 C°-ig hőálló (de láttam már ami 140 C°-ig bírja), szóval a dobokra kivállóan megfelel és ezekkel már ütösen fog kinézni a holmi. A koronát pedig két Yoshimura alu cimke teszi fel :) feltéve ha tudok lőni vaterán vagy apródon valamit.

Jut eszembe volt még egy kitikus anyagbeszerzési probléma: a perforált cső. Lehetőleg kis átmérőjű lyukkal sűrűn tarkított darabot szerezzünk be. Cső formában nehezen beszerezhető, lemezként viszont hozzá lehet jutni. Én is ilyen lemezt használtam. Egy csőre kellett rákalapálni és pár ponthegesztéssel összefogni. Sajnos nekem csak nagy lyuk átmérőjű lemezt sikerült szereznem, így kell majd kicsit variálni a zajcsillapító anyaggal, hogy ne fújja ki olyan hamar a kipu. Fémszálakból álló, dörzsi szavcshoz hasonló anyagot javasolnak ilyankor, mert ezt nem fújja ki a kiáramló gáz. Ez a kérdés még nyitva van hagyva nálam, még nem tudom mit rakok bele.

IMG_20140114_194823.jpg


A kupi lezáró végét szerelhetőre érdemes csinálni, hogy lehessen pótolni a zajcsillapító anyagot. Én popszegecsekkel oldom meg.

Még egy gondolat a kipufogó készítés kapcsán. Alap szabály, hogy nem szabad beszögelléseket alkalmazni csövek találkozásánál, tehát az illesztésnél a belépő oldalnak kisebbnek vagy ugyanolyan átmérőjúnek kell lenni, mint a kilépő oldal. Még valami: a leömlőket összegyűjtő résznél a Kawán 60-as cső átmérő van, ezt 50-esre kellett szűkítenem, mivel a rendszer amit csnáltam, 50es. Ide egy 60-as csövet használtam, amit teljes hosszán felvágtam, majd a egyik oldalán az 50es cső kerületéből kiszámolt mértékben egy háromszög alakot formázva ismét végigv vágtam. A csövet szépen össuekalapálva majd végighegesztve egy szép kis szűkítőt kap az ember. Ugyanezt az elvet követve készítettem el a dob belépő oldalán lévő tölcsér szerű részt is. Ezt a gyári dobokon látható megoldásból merítettem, mert szerintem így jobban megtöri a kipufogó cső és dob közötti hirtelen átmérő váltást.

A képeken még csak félkész állapot látható.

IMG_20140118_165407.jpg

IMG_20140118_165328.jpg

IMG_20140114_194941.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr985788153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor Motoros 2017.05.30. 08:19:01

Szia,

Érdeklődéssel olvasom írásaidat amiből ötleteket is meríthetek néha. Köszönöm. Hajdanán volt néhány Jaguarom, Daimlerem ebből a korból és megmaradt némi apróságom, pl. szélvédő krómkeretek, Lucas első-hátsó lámpák, szervószivattyú, kisebb kiegészítők. Kidobni nem akarom, de foglalja a helyet, ha érdekel 10000 Ft-ért eladom egyben, hátha tudod használni.

Üdv. Radics Gábor, 20 2421262
süti beállítások módosítása