Sokan nem kalkulálnak egy felújításra váró autónál a hűtővel, valahogy elsiklik felette az ember. Így voltam ezzel én is, viszont most hogy benne vagyok rá kell jönnöm, komoly tétel ez (is)!

Kiszerelés előtt teljesen menthetőnek tűnt az enyém is, egy kis nedvesség volt az aljánál. Aztán kiszereltem és érintésre elmállott...

P200213_12.34_[01].jpg

A kis lemezkéket megsimítva szétpergett az egész. Ez kuka. Nézegettem katalógusokat, van-e és ha igen, milyen áron új hűtő. Igazából sehol nem találtam raktáron. Rendelésre a NISSIN-nél le tudták volna gyártani 70e Ft körüli összegért 2 hét alatt. De kaptam 102 ezer forintos ajánlatot is egyik boltban. Végül elvittem egy hűtő javító mesterhez, hogy mondjon rá valamit (itt tudakolta meg a NISSIN-es lehetőséget). A hőcserélő betét ki lehet cserélni - mondta. Tágultak a lehetőségek. Szóba jött az univerzális négyzetméterre kapható hőcserélő, de az ár így is 60e Ft körül van munkadíjjal (kb 16e Ft). Alternatívaként a mester elkezdett ilyen méretú hűtőket keresni és "tadá!"  meg is lett az alany! Mondhatni miliméterre pontosan stimmel a Ford Transit MK1 1977-1983 2.4D hűtője. Persze a csatlakozások és a tartó konzol nem passzol, de ez megcserélhető az eredeti Jaguar darabbal. Ez persze önmagában nem akkora öröm, mert a Ford hűtő árakat szemügyre véve szintén 56e Ft-tól indul az ár és erre még rájön vagy 16e Ft munkadíj, de megint szerencsém volt :) Sikerült találni egy raktárban visszamaradt utolsó darabot a szóban forgó Ford Transithoz. 24e Ft volt. Erre jött rá a munkadíj, így végül 42ből összeállt. Megjegyzem azért jobb lett volna megúszni a hűtő vásárlást.


P200213_12.34.jpg
Időközben már el is készült a két hűtő összeházasításából született darab. Szép munkát végzett a hűtő javító mester. Majd teszek fel képet róla hamarosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr695098375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása