Jaguar XJ6 - Lakatolás #5
2013.01.31.
Korábban már említettem, hogy számítok egy kis meglepi csomagra az első sárvédő levétele után. Így legyen ötösöm a lottón ! :) Naná hogy több helyen is átrozsdált lemezekkel találkoztam. Ami öröm viszont, hogy szűz karosszériáról beszélgetünk, korábbi javításoktól mentes, gyári állapot - igaz itt ott kissé viharvert.
Ismert rozsda gócpont az XJ-n az első nyúlvány, egész pontosan a lökhárítót tartó konzol nyúlványba csatlakozó része. Én gépemet sem kímélte itt az idő, bár első pillantásra nem annyira jelentős hibának tűnik a kívülről látható rozsda.
Aztán elkezdtem az ép lemezt keresni...
A képen már a megkezdetett roszdamarózás miatt láthatóak a fehér foltok. Elég szépen ki kellett vagdosni a lemezeket. Ép részektől is megváltam, mert egységesebb módon tudom majd a póótlásokat elkészíteni.
A lökhárítót tartó konzol is kilyukadt:
Hegesztés álló alapozóval kifestettem az üreget és a beépítésre kerülő lemezeket. Nem rossz anyag, de a varratnál természetesen ez is leég, viszont a nagy lapolásoknál jó szolgálatot tesz, mert szemben egy hagyományos alapozóval ez csak a hegesztés közvetlen közelében sérül/ ég el. A lakatos munka után az üreg kap majd egy hagyományos fedő festést, összeszerelés után pedig üregvédő viaszt. A karosszéria minden részén előre kialakított üregvédő bejuttató helyek vannak kialakítva.
SIKA flex karosszéria tömítőről már írtam, hogy milyen frankó kis anyag, s ezen felbuzdulva a SIKA üregvédő viaszt választottam. Ára szemben a tömítővel nagyon baráti és versenyképes. 1350Ft / db (nagy spary kiszerelés, tömlővel a végén). Majd a későbbiakben beszámolok a tapasztalatokról.
Most pár kép a nyúlvány gyógyításról:
Sajnos ennyiben nem merült ki a hiba halmaz, volt még vagdosni való sajna. Alapos akartam lenni, ezért a "nagyjából elmegy még" részeket is szanáltam, inkább most dolgozok többet, mint hogy a papírvékonyra rozsdált lemezt bent hagyom és meglepődök rajta, hogy jé ez ilyen gyorsan átlyukadt.
Nagyvonalakban ennyi hirtelen. Elő kéne szedni a vakus fényképező gépet a megörökítéshez, mert ez a telefonos verzió annyira gáz, hogy a kevdem is elment a fotózástól, pedig nagy változások vannak a fentiekhez képest.
Szerző: tommodore
1 komment
Címkék: veterán autó javítás jaguar felújítás szerelés festés series youngtimer xj6 lakatolás xj series3
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KicsiRicsi 2013.01.31. 12:38:38
Az én autóm is csavarra van bontva, üregvédőztem is több kevesebb sikerrel.
Cirka 4500 forintért vettem egy alváz és üregelőpisztolyt. Az alvázvédelmet gyönyörűen meg tudtam vele csinálni, viszont mikor üregvédőztem volna vele, megállt a tudomány. Feltekertem rá a pisztolyhoz való tömlőt, és egyszerűen nem nyomott anyagot. Maga a viasz az CarSystem KS210 volt ha jól emlékszem, előtte felmelegítettem persze. Viszont amint letekertem a tömlőt a pisztolyról, szépen nyomatta az anyagot. Szóval tömlő nélkül kifújkáltam az üregvédőt az ajtókba és a beltérbe, meg ami lyukat találtam nyomtam ki belőle. Gyanítom, hogy a kompresszor lehetett kevés a művelethez, mivel kis 25 literes csak. Próbálkoztam olyannal, hogy több pici lyukat fúrok a tömlőre, de ez sem vállt be. Ilyen flakonos üregvédőből CarFont vettem, végül is nem rossz, láthatóan fent maradt a felületen, viszont drága is volt, több mint 3000 forint. Kíváncsi leszek, hogy szerepel a Sika, mert a biztonság kedvéért még vagy kétszer kifújnám a küszöböket, mert ez a sima flakonos üregvédő azért vékonyabb réteget képzett a felületen mint a rendes pisztolyra tekerhető változat. Ha esetleg egy keveset kifújnál egy sima lemezre és posztolnál róla képet, hogy terült el és mennyire tartós, azt megköszönném. :)
Utolsó kommentek