Honda Vocal 50 4T (AF04) - Motorfelújítás 1.
2011.02.18.
Működni működik a moci, de sajnos füstöl rendesen és a kompresszio sem az igaz már, elég nehezen indul be, erő is lehetne több. Nincs mit tenni, bele kell lesni a szívbe. Hát jőjjön is pár kép, sok magyarázatot nem igényel, a dugón látható átégési nyomok mutatják, hogy merre lesz a hiba, de erről kicsit később, előbb a képek:
A henger fal nincs rossz állapotban, nincs benne berágódás, karc, stb. Dugattyú palástján viszont durva rendellenességek láthatóak, olyan helyeken is olajos átégési nyomok vannak, ahol nem igen kellene ilyen mértékben lennie. A gyűrűk mögött a horonyban feltűnően vastagon van lerakódva. Onnan lett pluszban gyanús a dolog, hogy itt valami turpisság van, hogy a kompresszió gyűrűk oldal stiftelésűek. Nade a 4T motorban nem épp gyakori dolog a gyűrű stiftelés, itt egyszerűen beforgatják a megfelelő szögbe a gyűrűket összerakáskor és csókolom, nincs a dugattyún illesztő csap. A 2T motornál tiszta sor, hogy van ilyen, hiszen a felömlők miatt kell, hogy a gyűrűk még véletlenül se tudjanak belenyitni az hangerfal "üregeibe", mert akkor törik és kapufa. A lényeg, hogy tényleg nem kell hogy ilyen stiftelés legyen, tehát a gyűrűk valami 2 ütemű motorból valók, ezért a durva átégés, mert a méretek csak hellyel közzel stimmelnek. Új dugó és gyűrű fog kelleni ez nem vitás, kérdés hogy alap méretes legyen - 39.00 - vagy 39.25 az első túlméret, amihez egy fúrást is kell eszközölni. Valószínűleg utóbbi mellett fogok dönteni, ha már csinálja az ember, akkor legyen frankó a meló.
Hengerfej tájon szerencsére csak a szelepszár szimmering csere fog kelleni (úgy látszik ez a szimmering mizéria az én keresztem:) lásd. CBX sztori...) Szelep vezetők nincsennek szétkopva, veztengely csapágyak is hibátlanok. Ami érdekes, hogy ugyan az a szimmering méret, mint a CBX-en. Legalább most már megvan a bejáratott forrás.
Egyenlőre itt tart most munka, remélem 1 hét múlva már ketyeg a masina.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.04.28. 19:53:39
Rafkós 2012.09.11. 18:35:49
Vásároltam én is egy Vocalt, be van sülve a motorja, de nem kapok hozzá alkatrészeket, mert magát a típust se nagyon ismerik sehol. Tudnál nekem segíteni abban, hol lehet ehhez a típushoz alkatrészt kapni? Henger-szett lenne a legkifizetődőbb, nem passzol rá véletlenül valamelyik más típusé?
Köszi előre is a segítséget!
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2012.09.12. 09:16:35
Amúgy 6-7e Ft-ból dugóval együtt megvan a fúrás, ennek szerintem nincs alternatívája, hengerszett min. 12-15e és nem is biztos hogy találsz passzolót (emlékeim szerint).
Rafkós 2012.09.12. 17:25:01
A henger úgy néz ki hogy fúrható még, és köszi az Agility-s tippet, majd megkommunikálom a szerelővel.
Köszi!
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2012.09.13. 08:50:12
Rafkós 2012.09.14. 09:20:39
Mindenesetre köszönöm az eddigi segítséget, lehet hogy később még jelentkezem majd valami hasonló kérdéssel :)
Ha esetleg tudomást szereznél eladó Cubról, Town Mate-ről vagy Birdie-ről, esetleg valami Vocalhoz hasonló kisméretű, de frissebb járgányról, akkor ne kímélj ;)
Utolsó kommentek