Működni működik a moci, de sajnos füstöl rendesen és a kompresszio sem az igaz már, elég nehezen indul be, erő is lehetne több. Nincs mit tenni, bele kell lesni a szívbe. Hát jőjjön is pár kép, sok magyarázatot nem igényel, a dugón látható átégési nyomok mutatják, hogy merre lesz a hiba, de erről kicsit később, előbb a képek:
 

   

A henger fal nincs rossz állapotban, nincs benne berágódás, karc, stb. Dugattyú palástján viszont durva rendellenességek láthatóak, olyan helyeken is olajos átégési nyomok vannak, ahol nem igen kellene ilyen mértékben lennie. A gyűrűk mögött a horonyban feltűnően vastagon van lerakódva. Onnan lett pluszban gyanús a dolog, hogy itt valami turpisság van, hogy a kompresszió gyűrűk oldal stiftelésűek. Nade a 4T motorban nem épp gyakori dolog a gyűrű stiftelés, itt egyszerűen beforgatják a megfelelő szögbe a gyűrűket összerakáskor és csókolom, nincs a dugattyún illesztő csap. A 2T motornál tiszta sor, hogy van ilyen, hiszen a felömlők miatt kell, hogy a gyűrűk még véletlenül se tudjanak belenyitni az hangerfal "üregeibe", mert akkor törik és kapufa. A lényeg, hogy tényleg nem kell hogy ilyen stiftelés legyen, tehát a gyűrűk valami 2 ütemű motorból valók, ezért a durva átégés, mert a méretek csak hellyel közzel stimmelnek. Új dugó és gyűrű fog kelleni ez nem vitás, kérdés hogy alap méretes legyen - 39.00 - vagy 39.25 az első túlméret, amihez egy fúrást is kell eszközölni. Valószínűleg  utóbbi mellett fogok dönteni, ha már csinálja az ember, akkor legyen frankó a meló.

Hengerfej tájon szerencsére csak a szelepszár szimmering csere fog kelleni (úgy látszik ez a szimmering mizéria az én keresztem:) lásd. CBX sztori...) Szelep vezetők nincsennek szétkopva, veztengely csapágyak is hibátlanok. Ami érdekes, hogy ugyan az a szimmering méret, mint a CBX-en. Legalább most már megvan a bejáratott forrás.

Egyenlőre itt tart most munka, remélem 1 hét múlva már ketyeg a masina.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr742670018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.04.28. 19:53:39

Állat verda! Nekem is van, csak ezüst színben. Én a szivatóval, és a lengéscsillapítókkal szívok....

Rafkós 2012.09.11. 18:35:49

Helló!
Vásároltam én is egy Vocalt, be van sülve a motorja, de nem kapok hozzá alkatrészeket, mert magát a típust se nagyon ismerik sehol. Tudnál nekem segíteni abban, hol lehet ehhez a típushoz alkatrészt kapni? Henger-szett lenne a legkifizetődőbb, nem passzol rá véletlenül valamelyik más típusé?
Köszi előre is a segítséget!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2012.09.12. 09:16:35

@Rafkós: Helló! Pontosan passzoló henger-t én sem találtam hozzá a mostani ismert tipusok közül, de a régi hengered ha nem repedt, akkor fúrható. Dugattyút pedig mint írtam is könnyen tudsz venni és olcsó is. Kymco Agility 50 4ütemű robogóhoz kapható sokféle túlméret és tökéletesen passzol a Vocalba. Én ilyet raktam bele, igaz én alapméreteset, mert nem furattam meg a hengert. Alkatrészt konkrétan ehhez a tipushoz már nem könnyű találni, de az nem jelenti azt hogy nincs, mivel a koppintott motorok a Honda 4T blokkot másolták. Én általában méret alapján szoktam nézelődni, meg netes kutakodásokkal külföldi oldalakon.

Amúgy 6-7e Ft-ból dugóval együtt megvan a fúrás, ennek szerintem nincs alternatívája, hengerszett min. 12-15e és nem is biztos hogy találsz passzolót (emlékeim szerint).

Rafkós 2012.09.12. 17:25:01

Ez eddig jól is hangzik, de megnézettem a gép meglévő darabjait, és azt mondta a szerelőm, hogy a csapszeg, csapágyak, meg a szelepeket nyomkodó libikóka kinézetű valamik is cserések lesznek, sőt, valszeg a főtengely is... :-/
A henger úgy néz ki hogy fúrható még, és köszi az Agility-s tippet, majd megkommunikálom a szerelővel.
Köszi!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2012.09.13. 08:50:12

@Rafkós: Hali, a csapszeg része a dugattyúnak, készletben adják és méretre stimmelni fog majd az Agility ide. A főtengelyt is felújítani érdemes, erre a Cagiva Elefant 125-ös osztomban iragatok pár tapasztalatot, de sztem emberi áron lehet kapni passzoló hajtókar készletet, amiben benne lesz az alsó csap is és a tűgörgő korsár is. A főtengely csapágyak egyszerű esetek, azokat méret alapján be lehet szerezni. A szelep himbák lesznek majd kérdésesek, de nem lepődnék meg, ha szintén kompatibilisek a "gy6" tipusú motorral, amivel pl az Agility is fel van szerelve. Sok sikert a kis masinához. Én kicsit sajnálom hogy anno megváltam a mocitól, különleges kis darab - bár nem mindenki értékeli az ilyen jószágokat :)

Rafkós 2012.09.14. 09:20:39

Tényleg jópofa gép :) Tetszik mert bivalyerős, de mégis kicsi, könnyű, simán be tudom tuszkolni az Opelom puttonyába egyedül is, vihetem akárhová :) Kár hogy nincs hozzá normális alkatrész-ellátottság. Az Agilityből csak a dugó passzol a szerkezetbe, a henger, főtengely, a szelepek körüli balhék már nem (sajna...). Még a tömítések se. AF04-hez pedig itthon jóformán semmit se lehet már kapni, szinte csak külföldről lehet hébe-hóba fellelni hozzá alkatrészt, azok is jobbára kimerülnek az indexbúrákban meg kilométerspirálban.
Mindenesetre köszönöm az eddigi segítséget, lehet hogy később még jelentkezem majd valami hasonló kérdéssel :)
Ha esetleg tudomást szereznél eladó Cubról, Town Mate-ről vagy Birdie-ről, esetleg valami Vocalhoz hasonló kisméretű, de frissebb járgányról, akkor ne kímélj ;)

Attila001 2013.08.19. 09:27:28

Nekem is van egy ilyenem,és füstöl,valami ciripel benne és mintha a kipufogóból olaj folyás jönne,,mi lehet a gond??Én nem értek hozzá,légyszi valaki segítene??!Köszönöm!!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2013.08.19. 11:01:42

Szia, füstölés 2 esélyes sztem : vagy gyűrű hiba vagy szimmering. Ha már erősen füstöl is (még melegen is) és ráadásul a kipuból is jön az olaj, akkor ott már komolyabb a gond: a szétszedés/felújítás aktuális lesz. A ciripelésre csak tippelni tudok: szerencsés esetben csak nagy szelephézag okozza, rosszabb esetben valami kopás miatt van (gyűrű? szelep himba?).
süti beállítások módosítása