Nem rég számoltam be a kihívást jelentő gép vásárlásáról egy korrábbi posztban, ezúttal már van jelentős előrelépés a munkálatokban! Megy a motor! :) Mondtam én, hogy lesz ebből még motor. Ott tart a dolog, hogy a korábban taglalt hengertalp alátét meghozta a hatását, beindul és bika a cucc. alig lehet berúgni, akkora kompresszió! Nem vicc, tényleg belefájdul a lába az embernek, ahogy berúgja.

Időközbe pár egyéb munka is el lett végezve. Egyik legfontosabb a dekni megjavítása. Sajnos ketté volt törve az alu ötvény. Ennek az alkatrésznek mondhatni nincs különösebb mechanikai funkciója, tömítési feladatokat sem tölt be különösebben, szóval akár két darabban is fel lehetett volna tenni, de hát mégsem lehet ilyen igénytelen munkát kiadni az ember kezéből... Persze hegesztés nélküli megoldásom sem épp a világ legigényesebb megoldása, de jobb nem jutott eszembe és csak 300 Ft-ba került :) Megint a Patex 2 komponensű ragasztóját hozom elő, tuti jó szer, csak ajánlani tudom. Olaj álló és kivállóan tapad sokféle felületen. Persze önmagában nem lett volna elég a dekni ragasztáshoz, de képen látható módon fémhuzzallal "vart" mószerrel együtt igen masszív. Sztem ezt többet már nem kell javítani. Lássuk hát képekben mirők is van szó:

 

Másik móka a karbi renbberakása volt, összelegózni az alkatrészeket, kitakarítani ez évszázados mocskokat és pótolni a hiányzó automata szivatót. Egyenlőre egy Honda DJ1R szivatót tettem fel, de nem az igazi. Méretre passzol tökéletesen, nem is zárlatos a cucc, de mégsem indul vele rendesen hidegen. Lehet hogy az a gond, hogy nincs akku és berúgáskor nem kap elég áramot? Vagy elkötöttem valamit ? Mondjuk sok esély nincs, 2 vezetéke van... Ezzel lesz még egy kis mókolás, de fontolgatom, hogy mechanikusra alakítom a szivatót.

Egyenlőre itt tart a mutatvány, de már nem kell sok, hogy kész legyek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr674119426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilihanna 2012.02.19. 14:26:02

Szia

Bocsi hogy csak így írok egy kis segítség kellene, vásároltam egy Peugeot sv geo 50 ccm robogót de nem találok semmi leírást róla szeretném megcsinálni most 1 kicsit leharcolt ha lenne valami dokumentációd esetleg azt megköszönném

előre is köszi..

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2012.02.19. 17:24:40

@lilihanna: Szia, sajnos nekem sincs leírásom a motorról. Neten biztosan meg lehet találni. Üdv.

Slampixxx 2013.04.10. 19:48:18

Motorikus alkatrészeid nincsenek hozzá véletlenül?

Jenzen 2013.08.23. 20:14:37

Üdv! Tetszik a leírásod, és ezen felbuzdulva nekiálltam én is megcsinálni a gépemet!!!Nagyon nehezen indult el(csak hidegindítóval) ezért gyanakodtam kompresszió hiányra, ami a henger levétele után be is igazolódott! A probléma ott kezdődik hogy az mz dugó csapszegmérete nem egyezik meg a Peugeot-val!!! 1mm eltérés van!!! De gondoltam sebaj csináltatok hozzá egy perselyt és már kész is!!! Na ezzel meg is oldottam a problémát!!!(henger megfúrva, csapszeghez persely csináltatva!(KÉSZ!!!)Megcsináltam a hengertalp tömítést! Összeraktam tényleg bika meg minden! Mármint rúgásra, csak éppen nem indul el, illetve pöffent meg minden, de mégse indul. Illetve egyszer elindult elmentem dolgozni vele nem kergettem meg semmi csak normálisan! (10km) Azóta egyszerűen nem tudom elindítani!!! Karbipucolás megvolt ,gyertyacsere megvolt, membránelemőrzése megvolt és mégsem indul!!! Anyagot szív rendesen ,sőt tiszta benzin minden, pár füstfelhő pufogással, de nem indul! Ja és ráadásul akkorát visszarúg, hogy majdnem eltörte a lábam, de azt nem sikerült neki :-))) de a berúgótengelyt azt eltörtem! Sebaj meghegűltem! Semmi ugyanaz!!! Kompressziómérés!!! 12 bár!!!Gondoltam még egyszer megvizsgálom a gyári dugót mi a különbség a két dugó között! A különbség a dugó oldalán lévő kivágás ,azaz keskenyebb volt, mármint az mz dugón! Összefogtam a két dugót és az mz dugót hozzáigazítottam a Peugeot-hoz! Nagy őrömmel raktam össze ne majd most, de semmi ugyan az!!! Pufog de nem indul!! A kérdésem az volna hogy pontosan milyen dugót raktál bele? Esetleg a dugattyún voltak e átalakítások mint ahogy én tettem!!! A barátaim azt mondják hogy egy fanatikus vagyok( idióta!) mert már rég felgyújtották volna! Sőt meg sem vették volna!!!!

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2013.08.24. 21:48:41

@Jenzen: Szia,
Sajnos nem tudok segíteni, mert az általam is említett MZ dugót nem én vettem, hanem úgy kaptam a motorhoz. Az előző tulaj vette még. Tippelni tudok maximum, de valami gyújtás gondra gondolnék. Persze az fura, hogy már ment a moci 10km-t, mert a teóriám ami elsőre eszembe jutott már nem áll meg: hogy anno tegyük fel megszorult és a hirtelen megfékeződött főtengelyen arrébb ment a lendkerék - elnyalva valamennyit a stiftet. Gondolom gyertya cserén már túlvagy, mert az is tud megviccelni, de írásodból kiindulva ezeken a dolgok rég túl vagy már, mint hozzáértő. Azért sok sikert kivánok, a megoldás nem lehet messze, mert haa méretek stimmelnek és kompresszió is van (meg a szimmeringek is jók tegyük fel), akkor annak a gépnek mennie kell. Üdv. T

Jenzen 2013.09.03. 11:49:50

Szia! Hát igen mennie kéne de nem megy!!! Gyertyát már vagy nyolcat raktam bele, gyárit is!!! De érdekes módon amikor elindult egy régi izolátorral indult el! A szimmeringek cserélve lettek ,az ékre én is gondoltam de azon sem látszik semmi! Hát nem tudom!!! Szinte mindent megpróbáltam, egy pár motorral volt dolgom, én is úgy voltam vele hogy kompresszió van , meg szikra annak mennie kell!
süti beállítások módosítása