A motor fogyasztása (több mint 10 liter / 100km !!! ) és teljesítményleadásának egyenletessége hagyott némi kivánni valót maga után, így elkerülhetetlen volt a szétszedés.

Nem lepődtem meg rajta, hogy szétszedés után az úszóház tele volt mocsokkal, egész pontosan a benzin által kikeményített sziloplaszt szerű anyag maradványaival. Nem értem miért kell egy gumi gyűrűs tömítésre ilyen sz@rságokat kenni, pláne ha a tömítésnek semmi baja.... A fúvókákon a gyári értékek vannak, de az utólagos dörzsárazáson nem lepődnék meg, mert a teljes tisztítás és gyári alap értékre állítás után is eszik azért a gép még rendesen - bár azért javult minden téren. Az alapjárati keverék csavar majd 5 furdulattal volt kitekerve, míg a gyári érték 1 és 3/4 furdulat! A pillangó szelepek szabad szemmel láthatóan nem voltak szinkronban, ezt egyenlőre csak "szemre" hangoltam össze, a végleges finomítás már mérőórás mutatvány lesz, de az eredmény már így is érezhető - nyugodtab alapjárat, torpanásmentesebb gyorsulás kis fordulatról.

A karter gáz visszavezetés csöve is hiányzott, ami egy nagy "fals" levegő szívást eredményez szűretlen levegőből...

A levegő szűrő is egy utólag a gyári keretbe ragasztott szivacs volt.... ebből is kapott rendeset (Hiflow filtro).

A membránok szerencsére nem szakadtak, jó állapotban vannak. A súber talán kicsit kopott, de nem vészes. Amit ez okozhat engem már nem zavar... elvégre nem új motor.

A csillagfejű fedél csavarokat is cseréltem újra - szebb is meg jobban szerelhető is - bár remélem nem kell sokat piszkálni már őket :) az már gáz mikor a motorozás rovására megy a szerelés.

Pár kép a mókáról:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr102115978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kriszz90 2011.01.16. 13:43:04

hello nekem lenne egy kérdésem ha nem nagy gond. egy kawasaki gpx 600 as motorom van szinte teljesen ilyen karbi van azon is nekem olyan problémám van a motorral hogy a szívató csak egy pillanatra működik szóval ráhuzom felpörög a motor de meg is akar egyből állni, a másik problémám hogy a fordulat rettentő lassan esik vissza. viszont a motor megy rendesen mondjuk 3 ezer alatt kicsit szaggat valamiér meg áll néha az egyik henger de az gyertya problémamert akitől vettem az 5 éve nem cserélt gyertyát a motorba. ha kiveszem a légszűrőt ami8 nem gyári persze hanem egy szimpla szivacs és berakok egy rongyot hogy eltömítsem a szívónyilást akkor a szivetó rendesen működik és a fordulat is szépen vissza esik. szóval a gári légszűrő megvétele után mi a tehendő ha még akkor sem jó a dolog?? ugye a levegő állitó csavarhoz nem lehet hozzá férni mert az a karbi alján van. köszönöm

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.16. 20:48:50

@kriszz90: Helló. Az alapján amit írsz a szegény keverék esetét látom, bár nem vagyok szerelő. Vagyis kevés benzint tud "beszippantani" a motor, mert nincs meg a kellő fojtás a légszűrő oldaláról, ahogy írtad is. Persze van olyan, hogy nyitott légszűrővel mennek motorok, de alap követelmény, hogy akkor nagyobb átmérőjű fúvókát használjanak. Itt persze nem ez téma.

Egy gyári légszűrő sztem megoldja a problémádat. Karbi szinkron műszerrel persze csak előnyére válhat a motornak, ezt mondjuk otthon kissé bajos cucc nélkül és mint tudjuk a mérő órák sem olcsóak. De, a motor gépkönyve/szervízkönyve szerinti levegőcsavar állást ha belövöd (pl. 2 fordulattal kifelé, vagy valami ilyesmi érték lesz), és a fúvóka számokat ellenőrzöd hogy gyári értékeken vannak-e (feltéve, hogy nincs utólag felfúrva), akkor nagyon nem lőhetsz mellé. Az alapos tisztítás, kompresszorral se maradjon a karbin, ha már úgyis szétszeded.

Összegezve még egyszer: gyári értékekre állítani mindent, áttisztítani, gyári szűrőt venni. Én így csinálnám.

kriszz90 2011.01.17. 17:47:00

hello a karbi szinkron megtörtént már műszerrel viszont a benzin főfuvóka 105 helyett csak 100 as ez nagy gond lehet?? ma megjött a légszűrő is és a gyertyákat is megveszem hozzá de akkor a főfúvokát vissza kell cserélnem 105 -ös re gondolom mert ak ez lehet az oka h nagyon sok a levegő viszont a benzin meg kevés. vagyis ez jön le nekem köszönöm válaszod üdv krisz

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.18. 09:46:48

@kriszz90: Helló, 100 és 105 közötti eltérés elenyésző, én nem gondolnám, hogy érezhető eltérés mutatkozik meg, de ha a te karbidba is passzol a simson fúvóka (nekem, mint ahogy azt már írtam is valamelyik posztban, tökéletesen passzol a Simsoné és a ráírt szám is 1-az-1-ben megfelel a Keihin számozásnak/méretezésnek), akkor nem pénz venni egy garnitúra gyári méretűt. Drukkolok, hogy jó legyen a gép! :)

kriszz90 2011.01.18. 14:59:05

köszönöm igen paszola simson fúvókája köszi mégegyszer majd probálkozom
süti beállítások módosítása