A motor fogyasztása (több mint 10 liter / 100km !!! ) és teljesítményleadásának egyenletessége hagyott némi kivánni valót maga után, így elkerülhetetlen volt a szétszedés.
Nem lepődtem meg rajta, hogy szétszedés után az úszóház tele volt mocsokkal, egész pontosan a benzin által kikeményített sziloplaszt szerű anyag maradványaival. Nem értem miért kell egy gumi gyűrűs tömítésre ilyen sz@rságokat kenni, pláne ha a tömítésnek semmi baja.... A fúvókákon a gyári értékek vannak, de az utólagos dörzsárazáson nem lepődnék meg, mert a teljes tisztítás és gyári alap értékre állítás után is eszik azért a gép még rendesen - bár azért javult minden téren. Az alapjárati keverék csavar majd 5 furdulattal volt kitekerve, míg a gyári érték 1 és 3/4 furdulat! A pillangó szelepek szabad szemmel láthatóan nem voltak szinkronban, ezt egyenlőre csak "szemre" hangoltam össze, a végleges finomítás már mérőórás mutatvány lesz, de az eredmény már így is érezhető - nyugodtab alapjárat, torpanásmentesebb gyorsulás kis fordulatról.
A karter gáz visszavezetés csöve is hiányzott, ami egy nagy "fals" levegő szívást eredményez szűretlen levegőből...
A levegő szűrő is egy utólag a gyári keretbe ragasztott szivacs volt.... ebből is kapott rendeset (Hiflow filtro).
A membránok szerencsére nem szakadtak, jó állapotban vannak. A súber talán kicsit kopott, de nem vészes. Amit ez okozhat engem már nem zavar... elvégre nem új motor.
A csillagfejű fedél csavarokat is cseréltem újra - szebb is meg jobban szerelhető is - bár remélem nem kell sokat piszkálni már őket :) az már gáz mikor a motorozás rovására megy a szerelés.
Pár kép a mókáról:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kriszz90 2011.01.16. 13:43:04
tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.01.16. 20:48:50
Egy gyári légszűrő sztem megoldja a problémádat. Karbi szinkron műszerrel persze csak előnyére válhat a motornak, ezt mondjuk otthon kissé bajos cucc nélkül és mint tudjuk a mérő órák sem olcsóak. De, a motor gépkönyve/szervízkönyve szerinti levegőcsavar állást ha belövöd (pl. 2 fordulattal kifelé, vagy valami ilyesmi érték lesz), és a fúvóka számokat ellenőrzöd hogy gyári értékeken vannak-e (feltéve, hogy nincs utólag felfúrva), akkor nagyon nem lőhetsz mellé. Az alapos tisztítás, kompresszorral se maradjon a karbin, ha már úgyis szétszeded.
Összegezve még egyszer: gyári értékekre állítani mindent, áttisztítani, gyári szűrőt venni. Én így csinálnám.
Utolsó kommentek