DSC00765.JPG

A bőr ülés szép dolog, de legyünk őszinték, csak a baj van vele. Ápolgatni kell, nyáron belesül az ember, télen meg belefagy. Persze van klíma, meg van ülésfűtés is a világon, de akkor is küzdelmes dolog ez. A másik kézben persze ott van, hogy a bőr illata, míves kidolgozottsága, hagyománya, szimbólikus jelentése. Szó szó, nincs preztizs autó bőr nélkül. A gond ott üt, mikor elöregszik. Akkor már csak nyűg. Irtó drága dolog újra cserélni. Restaurálni pedig külön tudomány, szintén komoly költéggel párosulva.

Az öreg XJ-m sem ékeskedik már a bőr belsejével, napszívta, kopott, kikeményedett és feslett szegény. Úgy döntöttem, hogy nem fogom talicskával hordani az ezreseket az ülés helyrehozatalába, nem viszem mesterhez, kárpitoshoz, sőt sehova. Megoldom magam. Rosszabb (sokkal) nem lesz. Lehet hogy baromi nagy sóher vagyok, de ezt nem nyeleti le velem senki, hogy ~400e Ft-ot kell kipengetni egy új bőrbelsőért. Sőt azt sem, hogy 100e-ot a meglévő feljavításáért. Tudom én, hogy drága a bőr, a szaktudásnak, biztos kéznek is megvan a joggal megérdemelt ára, de ez akkor is csak egy ülés. "Nem vagyok igazi veterános" - mondhatják sokan. Nem, valóban nem :) Továbbmegyek: nem borulnék ki egy 17coll-os BBS alufelni szett láttán a Jaguar alatt :) Sőt 2 szép kalsszikus vonalú  kagylóülés sem botránkoztatna meg az első ülések helyén :)

Huh, kicsit elragadtattam magam, de térjünk vissza az ülésekhez :) Szóval a helyzet az, hogy a 32 év alatt a cérna annyira elgynegült, hogy szinte minden varrás mentén szétszakad egy gyenge nyomás hatására is. Újra kell varrni, nem kérdés. A másik gond, az ülés besejében lévő textil segédanyag, ami gyakorlatilag elporladt. Ennek cseréje nem problémás. A szivacsok állapota is hagy némi kivatni valót. Egy részen teljes cserét kell eszközölni. Az ülő felületek hosszanti varrot sávjai alatt meglévő kasírozott szivacs szétmált, mivel a textil itt is elportlad.Ezt új 1cm vastag szivacs csíkokkal oldottam meg. Új textilt varrtam a bőr sávok mögé, majd a keletkezett zsák szerű részekbe utólag toltam be a szivacs csíkokat. A varrásokat a kifoszlás megakadályozása végett ragasztó pisztollyal helyenként megragasztottam és a szivacs csíkok is kaptak kis ragasztót, hogy ne tudjanak kimozdulni - megjegyzem nem a bőr fonákjához ragasztottam, mivel a ott meggátolja a szellőzését az anyagnak és félő hogy teljesen kikeményedig, eltörik. Az ülésvázak is rendbe lettek rakva, rozsdamarózás, alapozás, festés. Képekben elmondva alább látható a munka. Ami még hátra van, az egy színfelújító bőrfestés.

DSC00813.JPG

DSC00819.JPG

DSC00817.JPG

DSC00818.JPG

DSC00815.JPG

DSC00821.JPG

P031212_21.32.jpg

P031212_21.46.jpg

P031212_22.32.jpg

P031212_21.33_[01].jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr14946992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása