Jaguar XJ6 - lakatolás #1
2012.10.24.
Ahogy azt korábban írtam, a lakatolásnak külön posztot szentelek, sőt nem is egyet, mivel ez a legnagyobb lélegzetű munka. A látványos rész a napokban fog megszületni, mert eddig a szétszedéssel és az agyalással ment el sok idő, hogy mit hogyan fogok megcsinálni.
Eredeti terveim szerint ezt a fázist nem sajátkezűleg végeztem volna, hanem karosszéria lakatos műhelyre bízom. Nem így lett. Hogy miért döntöttem így? A fejemben megvolt mi az az összeg amit reálisnak ézrek a melóért és hajlandó is vagyok kifizetni. Nem komplett felújítást vártam volna el, csupán lemezek pótlása/cseréje alapozóval festve, tehát még bőven maradt volna nekem is tennivaló. A lényeg, hogy telefonálgattam, érdeklődtem. Lett volna olyan ember aki (állítása szerint) korrekt módon és áron elvégezte volna, de 2 trélelezés kellett volna a nagy távolság miatt, viszont munka mellett lakatol így időben nem annyira behatárolható a meló. Helyben néztem körül végülis. El is jöttek, meg is nézték miről van szó, de láttam hogy nem nagy a lelkesedés a Jaguar láttán. Sztem most látott ilyet először. Nem gond, nem ürtechnika, lemezből van ez is. A gond ott ütött, hogy állítás szerint nem tudja a padlólemezt legyártani és szóba hozta a Lada szót... "Befoltozom ahol kell, tudod ahogy a Ladát szoktuk". Ok köszönöm, majd átgondolom. Persze árajánlatot sem sikerült tenni, mivel akkora szórással adta meg a várható árat, hogy arra alapozni is kár. Aztán kiderült még az is, hogy hiába helybéli, de 8km-t vinni kéne a kocsit, szóval megint a tréler. Aludtam rá egyet végül és elhatároztam, megcsinálom magamnak. Nem szakmám, soha nem is tanultam, nem is csináltam, de emberek találták ki a lakatolást, emberek csinálják, sőt nem is kell hozzá agysebésznek lenni, hát majd beletanulok valahogy :) Irodalmat átböngésztem, vateráztam magamnak egy könyvet is, de szó szó a gyakorlatban lehet a legjobban felszedni a dolgok mikéntjét. Na de ne siessünk ennyire előre.
kitérő: Persze megint meg kell jegyeznem, hogy nem irányadó amiket leírok és nem is követendő példaként állítom ezeket, hisz lehet hogy teljesen tévúton járok :) és a szakszerűséggel köszönő viszonyban sincs ténykedésem. Mindegy is, ez csak egy blog "mókolóknak", a "mókolásokról" :)
Kezdjük a padlólemezzel és ennek a tortúrájával. Mint írtam a lakatos nem válalta a legyártását, mondván hogy nem tud olyat mint a gyári. Ok, nem gond hisz úgysem szerződtünk le. Mondjuk megjegyezném, hogy felkerestem egy másik lakatost is, aki szintén elutasított, mivel ő ilyet nem tud. Nem akarom én ezt elhinni, hogy nem tudnak kialakítani 3 párhuzamos merevítést egy darab lemezbe, inkább arra gondolok, hogy túl időigényes dolog ez ahhoz, hogy reális árat lehessen kérni érte. Nem adtam fel, voltam bádogos cégnél (mellesleg a város legnagyobb nevű helyén), de ott csak teljes hosszában tudnak hajlítani és ilyen kis rádiuszban nem tud hajlítani a gép.... tehát itt sem jártam sikerrel. 2 lemezmegmunkáló céget is felkerestem, ott már az elején elvérzett a story, mivel emailben kellett volna műszaki rajzot küldeni, ami alapján adnak árajánlatot... Hadjuk. Biztos van aki megcsinálja, biztos akad olyan is, amit meg is lehet fizetni, de köszönöm megoldom magam. Házilag gyártott présgépen is gondolkodtam, de ennyire nem akartam messzire menni, hát fogtam egy rossz 1-es lemezt gyakolásképpen és két kalapáccsal a kézben egy szögvas segítségével nekiestem. A végeredmény engem is meglepett. Jó lesz ez! Beszéljenek hát a képek:
Ez volt a régi padlólemez, rendesen rommá rohadva. Innen szép nyerni!
Még kivágás előtt így festett:
A tátongó lyuk:
Íme a kézzel kikalapált padlólemez:
A faék egyszerűségű, de hasznos segéseszközök:
Kelett egy 2mm falvasagságú javító elem a kardán alagút mellett futó merevítőhoz is. Ez egy zártszelvényből lett kimunkálva, szintén kalapáccsal, kézzel. A pontos méret megállapításához jó szolgálatot tesz a kartonpapír, amit sablonként beszab az ember a pótlandó részhez, majd átrajzolja a javító elemre.
Lássuk behegesztve mit mutat:
Kapott Hammerite korróziógátló alapozót, de előtte egy alapos rozsdamarózást, drótkorongozást. Az új lemezt is érdemes jól előkészíteni, mivel a meleg hengerelés hagyhat nem láthetó revét a felületen. Legalábbis így mondják. Egy biztos, kárt nem teszünk, ha alaposak vagyunk.
Most pedig jöjjön a helyére illesztett padlólemez:
Per pill ennyi, de lesz még folytatás ! :)
Szerző: tommodore
Szólj hozzá!
Címkék: veterán autó javítás jaguar felújítás rozsda hegesztés kasztni youngtimer xj6 karosszéria lakatolás xj korrózió padlólemez kasztnizás
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek