2006.05

A motort 20000-ért vásároltam üzemképtelenül, szétszedve, minősíthetetlen esztétikai állapotban. A szemét kupac méllyén láttam azért valami esélyt még rá, hogy ebből még motor lesz. Akik látták, hogy nézett ki, már közel sem voltak ilyen biztosak benne :)

 Pár szó a technikáról:
125 cm3-es 2 ütemű, léghűtéses, membrán vezérlésű, 6 sebességes motor hajtja ami 24LE-s. Elöl-hátul dobfékek. Hátul központi teleszkóp.

A gép eredetileg rendelkezett km órával, fordulatszámmérővel, lámpákkal, indexekkel, de ezek java része már hiányzott/törött volt, így teljesen krossz jelleget kapott. Minden elektronika le lett szerelve, egyedül a világítás kapcsoló maradt, de az is át lett kötve gyújtáskapcsolónak. Így sikerült elérni, hogy összesen 3 száv vezetékelése volt a gépnek:)

A blokk szerencsére nem volt rossz állapotban, bár első ránézésre inkább a MÉH-be valónak tűnt. Valaki ugyanis sikeresen lefestett ecsettel valami kályhaezüst szerű maszlaggal, amiből jutott rendesen a blokk belsejébe is ! A teljes szétszedés következett, minden csapágy, váltófogaskerék ki lett tisztítva. Szimmeringek cserélve. Blokk hőálló mattfeketére festve (kívülről :) ), új tömítések, stb... A henger sem volt karcos és a dugó sem lógott benne, de a gyűrűnek semmi köze nem volt a motorhoz (1 gyűrűs dugó volt benne), ugyanis 3mm hézag volt az összeillesztésénél. Ha jól emlékszem egy Honda CR gyűrű felelt meg méret alapján amit meg is rendeletem. Ezek után jött a nagy teszt, vajon működik a gép vagy sem? Szerencsére működött és nem is rosszul!! 2 évet húztam le vele és nem kíméltem. Sokszor 2 személlyel nyélgázon a "susnyásban". Ezidő allatt egy hidraulikás ismerősön rendbetette a hátsó rugóstagot - új olaj, szimmeringek. Onnantól nagyon szépen fogta az íveket a motor még rossz úton is. Az elsó telók is kaptak olajcserét. A fényezést először gyári mintára csináltam : az eredeti idomokat felhasználva piros váz, fehét idomok kombinációban. A második szezonban kapott a moci anyagában szinezett feket első és hátsó sárvédőket, majd a tankot és az oldalidomot is hozzáigazítottam feketére. Ez a fekete piros színkombináció fiatalított vagy 10 évet a kinézetén. Magam szabtam ki hozzá fekete üléshuzatot, sztem jó lett az öszkép, de beszéljenek a képek:

Itt még fehér festéssel:

 
A végleges verzió feketében új sárvédőkkel:

 

 
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr842162886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása