DSC00781.JPG

Eddig csend volt Jaguar poszt fronton, de ez közel sem jelenti azt, hogy tétlenkedtem volna. A karosszéria lakatolás van épp terítéken, de most taglaljuk azt ami már el van végezve.

A motort érintő javítás kimerült a gyújtás rendbehozatalában, most már elmondható, hogy szépen jár a szerkezet és szerencsére semmilyen füst vagy rendellenes mechanikai zaj nincs. Meglepő módon minden alkatrészt be tudtam szerezni Bardi autó/ Unix körből és nem mellékesen emberi árakon. Kapott új rotort, elosztó fedelet, gyertya szettet, új gyertya pipákat és kábeleket. pipa.jpg

A gyertya kábelnél azért megállnék egy kicsit, mert ez nem volt annyira egyszerű, bár kapható komplett szett is, csak jóval drágábban, mint az én megoldásom. Mi volt ez? Méterre kapható sodort réz érrel ellátott sima kábelt vettem, mivel a Jaguar Murányinál is ezt a tanácsot kaptam. Az eredeti kábel ellenállás huzalos verzió, de elmondásuk szerint tökéletes lesz ez a fajta kábel is. Először az eredeti pipákat szerettem volna felhasználni, de olyan a kialakításuk, hogy egyszer lehet összerakni - gyártáskor rásajtolják a kábelre - így vettem szerelhető "facsavar" belselyű L pipákat, amit csak bele kell tekerni a kábelbe. Az elosztó oldalon az eredeti sarukat használtam fel, viszont az eredeti felálláshoz képest egy forrasztással egészítettem ki az érintkezést. Itt nincs nagy hőterhelés és gyárilag is alkalmaznak forrasztást ezen az oldalon más gyárrtóknál. Az eredmény az új szettel : egyenletes járás, minden henger üzemel. Ez a rész kipipálva.

divinol.jpg

Természetesen olajcserét is megejtettem a motoron, kemény 8 liter olajat vett be a blokk. A szűrő simán beszerezhető bármelyik autós boltban, ára igaz kicsit drágább mint az átlag: kb 4eft. A motorolaj választás nem könnyű feladat, ahány forrás, annyi ajánlás. A használati útmutató is nagy szórással határozza meg az olajat, így ár/érték arány mentén választottam. Divinol 10W40 félszintetikus olaj mellett dönöttem, ami akcióban 3900 ft volt / 4 liter. Ezzel rosszat nem teszek a motornak, az tuti. Olajnyomás helyén és hamar fel is épül beindítást követően. A váltó olaj csere várat még magára, de ezzel még ráérek, mert úgysem megyek még sehova az autóval.

Az üzemanyag rendszer sem volt probléma mentes, sőt még most sem az, de már legalább nem feltárni való dolgok várnam rám, hanem "csak" a kivitelezés. Injekto fejeket, tankváltó szelepeket ultrahangos tisztításra vinni, benzincsöveket újra gyártani, szívó torok összekötő gumicsövet újra cserélni. Érdekes hiba volt, hogy a gyújtás helyrehozatala után még mindig komoly gondok voltak a motor üzemével, kapkodott, fulldoklott, durrogott, nem volt alapjárat, viszont teljesen hideg motornál minden rendben volt. A gyertyák megmutatták világosan a helyzetet, durván túldúsított üzem. Netes kutakodás után hamar meglett a mellesleg ismert és általános probléma: a hőmérséklet jeladó. Ellenállásos módan ad jelet az injektor vezérlőnek, ami ha hiden motor érzékel dúsítja a keveréket. A jeladó maga nem volt hibás, de csatlakozón lévő oxid miatt fals értékett mutatott. Tisztítás után ég és föld, viszont még mindig nem volt ok valami. Nézelődés, átértelmezés, olvasgatás után kiderült, hogy van egy plusz dúsító funkció, amit terheléskor, nagyfokú gyorsításnál vet be az elektronika. Ezt 2 összetevő megfelelő együttállása vezérel. Egyik a fojtószelepen lévő mechanikus kapcsoló, ami úgymond a gázpedál állást figyeli, a másik pedig egy vákuum kapcsoló. Az elv az, hogy kb fél gáz állásnál kapcsol a fojtószelep kapcsoló és ha a motor fordulatszáma elérte a ~3000 fordulatot, akkor az ilyenkor fellépőő vákuum által bezár a másik szelep és ha mindkét feltétel teljesül, akkor több benzint adagol. A helyzet nálam az, hogy alapjáraton is dúsít valamiért. Valószínúleg a vákuum kapcsoló lesz a hibás, mert minimális vákuum mellett is kapcsolt. Ideiglenes megoldásként ledugóztamn a csövét, így megszünt ez a dúsító funkció, viszont a motor most már teljesen szépen üzemel. Mivel próbakör alatt nem éreztem hiányát az erőnek plusz dúsítás nélkül sem, nem kizárt hogy hagyom is ezt így, gondolva a nem csekély fogyasztásra és sztem ezzel lehet egy kicsit fogne ezen :) Persze jogos a felvetés, hogy egy Jaguarnak nem illik a fogyasztását firtatni, de ha egy mozdulattal lehet javítani rajta, akkor miért ne ?!

Ebben a posztban nem kezdek bele a lakatolás mikéntjébe, egy biztos nem lesz rövid....

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr674849418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása