A beépítés:
A beépítéskor arra törekedtem, hogy maradandó átalakítást ne kelljen végezni az autón (ne legyen összefurkálva, stb. ) és ne legyen látható nyoma a beépítésnek, ne legyenek látható helyen elvezett vezetékek, kapcsolók.
A bekapcsoló gomb és az usb aljzat elhelyezéséhez a hamutartó kínálja a legjobb helyet. Az autó nem dohyányzó, úgyhogy tudom nélkülözni.
Egy műanyag lemezből (szamítógép ház nagymeghajtó helyének takaró lemeze matt feketére festve) a hamusba passzoló darabkát vágtam ki és abba alakítottam ki a bekapcsoló gomb és az usb aljzat helyét.
Az usb aljzat szintén egy régi számítógépből származik.
A bekapcsoló gomb két áramkörös. Az egyik körrel a TV bemenetet aktiválom az ICS-en (az ICS zöld csatlakozójának 5-ös lábát a testre kapcsolva aktiválódik a tv bemenet, ilyenkor minden más funkció inaktív), a másik körrel pedig a lejátszó áram ellátását kapcsolom.
A +12V-ot a szivargyújtóról veszem, ami azért is jó, mert gyújtáskulcs kivétele után megszűnik az áram és nincs az a veszély, hogy bekapcsolva felejtem a lejátszót és szívja az akksit.
A panelt ragasztóval (ragasztó pisztoly) rögzítettem a hamusban, a vezetékeket pedig az a hamus háttér világításnál vezettem ki.
A lejátszót az első ülés alatt helyeztem el. Pont elfér, nem is látni egyáltalán és nem is csúszkál menet közben.
Az ICS kiszereléséről a ITT találod a leírást.
A lejátszó :
Nem szerettem volna sok pénzt költeni a lejátszóra, így az Mvisto ( http://www.macpower.com.tw/entertainment/mm/mvisto ) és társai eleve nem jöhettek szóba. Elég nehéz feladat olyan hordozható lejátszót találni, amin van scart csatlakozó RGBS kimenettel. Az ICS csak RGBS (vörös/zöld/kék/szinkron) jelet képes fogadni. Szinte minden mai asztali DVD lejátszón van ilyen, így egy ilyen megoldás mellett döntöttem. Az alapot egy JAMA DVX-4350 (http://www.mpeg4-players.info/lejatszok/137/JAMA_DVX-4350 ) divx-es asztali lejátszó adta.
A légyeg az volt hogy legyen rajta usb bemenet és a tápegysége külön nyákon legyen. A dvd meghajtót és a burkolatot nem használom fel, így azok állapota mellékes. A vaterán akadtam rá erre a cuccra, 2500-ért meghajtó hibásan távirányító nélkül. Távirányító hiánya nem gond, mert elég hülyén is nézne ki a nagy buta irányító a kocsiban. Egy Thomson univerzális szétcsúsztatható mini távirányítót vettem hozzá 2000-ért az Auchanban.
3 fő problémát kellett megoldani :
-12V-ról való üzemeltetés
-dvd-meghajtó leválasztása
-kisméretű házba átpakolni a belsőt.
12V-ról való üzemeltetés
A tápegység 3féle feszültséget szolgáltat az alaplapnak : +12V, +5V, -12V és persze a test. Ezen kívül a kijelzőre is megy feszültség, de azt nem használom fel így azt nem kell számításba venni. A +12V tiszta sor, bár ne felejtsük, hogy csak addig 12V amíg nem jár a motor, utána ~14,4V ezért egy egyszerű kapcsolás kell a stabil 12V-hoz. 2db párhuzamosan kötött 7812-es feszültség szabályzó IC (hogy nem legyen olyan nagy a hőleadás, a képeken még csak egyet használok), 4db kondi és egy hűtőborda kell a megépítéshez. A +5V-nál hasonló a felállás, de oda elég 1db 7805 számú IC is. A -12V már kicsit macerásabb, ide egy „DC-DC positive-to-negative” konverter kell, amit az alábbi ábrán megtalálsz:
Az alkatrészek könnyen beszerezhetőek bármelyik elektroniai boltban és elég olcsóak is. A 78xx IC
dvd-meghajtó leválasztása
Itt kicsit be kellett „csapni” az alaplapot a készülék agyát. A dvd tálca ki / be csukott állapotát jelző kapcsolót kell rövidre zárni, úgyhogy mindig becsukott állapotot mutasson . Az olvasó fej végállás jelző kapcsolóját pedig szintén állandóra kell kötni. Ezek után minden egyéb dolgot lehúzhatunk az alaplapról ami a dvd-meghajtóhoz vezet. Ezt itt annyira jól kivitelezhető volt, hogy az alaplapon elég volt „jumperekkel” rövidre zárni az előbb említett kapcsolót a csatlakozók lábain így az asztali dvd lejátszóból alig maradt valami mégis működik és usb-ről lejátszik mindent !
kisméretű házba átpakolni a belsőt
Elektronikai boltban vettem egy univerzális dobozt (
Alakul a doboz:
DVD maradványok és a rendetlenség :) :
Kívülről egyszerű fekete dobozka, de nem is kell több, mert az ülés alatt nem látja senki.
Így néz ki működés közben a cucc:
Bekötési segédlet, kapcsolási rajzok:
Green connector | SCART | Description: |
5 | GND - | Changeover signal for activating TV Source |
23 | 3 | TV audio signal |
24 | 4 | TV audio signal ground |
Black connector | SCART | Description: |
3 | 5, 9, 13 | Ground for video signal TV (all colours) |
4 | 15 | RGB for TV (colour red) |
5 | 11 | RGB for TV (colour green) |
17 | 19 | RGB for TV (sync signal) |
18 | 7 | RGB for TV (colour blue) |
IDIS connector external JP 20 (ELO Coding A / BLACK ) | |||
PIN | Tok signálu | Propojení | Popis |
1 | In | RED_NAVI | RGB for navigation (colour red) |
2 | In | GREEN_NAVI | RGB for navigation (colour green) |
3 | - | VGND_TV | Ground for video signal TV (all colours) |
4 | In | RED_TV | RGB for TV (colour red) |
5 | In | GREEN_TV | RGB for TV (colour green) |
6 | In | KL31 (connected to pin 19) | Terminal 31 for IDIS central electronic unit |
7 | - | Nc | Free |
8 | - | Nc | Free |
9 | - | Nc | Free |
10 | Out | KL30G_NAVI | Control signal for navigation |
11 | In | DIMMING | Dimming of instrument lighting (from the car) |
12 | - | Nc | Free |
13 | In | KL30 (connected to Pin 26) | Terminal 30 for IDIS central electronic unit |
14 | In | BLUE_NAVI | RGB for navigation (colour blue) |
15 | In | CSYNC_NAVI | RGB for navigation (sync signal) |
16 | - | VGND_NAVI | Ground for video signals navigation(all colours) |
17 | In | CSYNC_TV |
Utolsó kommentek