Folyik a munka ugyan, de most kisebb léptékekben haladok. Utastér alapozás, varrat tömítés, fedő festés megvolt, látványos változás mit ne mondjak. Okulásképpen említendő, hogy a Mester karosszéria tömítő, varratvédő anyag nem váltotta be hozzá fűzött reményeket. Képlékeny anyag, kézzel is könnyen le lehet "morzsolni". Vannak részek ahova megfelel, de itt mégis jobbnak láttam valami komolyabb anyag használatát. Ez pedig a Fikaflex lett. Ára igaz többszöröse a fent említet anyagnak, de annyival jobb is. Nagyon jól tapad és masszív, kemény állagúra köt - a gyári tömítőkhöz leginkább hasonlatos anyagot képez.

P161112_08.04_[01].jpg

P161112_08.02_[01].jpg

P171112_19.42.jpg

P171112_19.42_[01].jpg

P161112_08.01.jpg

Idő közben volt szerencsém pár bontott alkatrészt is beszerezni, köztük szélvédők, hozzá való króm díszlécek, ajtóhoz kéderrek, plusz pár beltéri elem. Sajnos az első szélvédő a saját hibámból lett csere érett. Tanulópénznek tudom be a dolgot. Logikusnak tűnt, hogy a díszléc és a gumik kivétele után kijön a szélvédő. Mint utólag kiderül gyárilag beragasztott a szélvédő és a díszléc plusz gumi alkatrészek szintén az üveget rögvítő ragasztóba vannak rögzítve. Először azt hittem, hogy csak az én gépem vagy utólag meggányolva így, de a bontásra itélt XJ-n is ugyanez a beragasztós megoldás volt. Elég macerás a kiszerelése. Tulajdonképpen pengével belűről kell átvágni a ragasztót és utána gumistól, díszlécestől kivenni a szélvédőt. Ezeket pedig utólag a kiszerelt szélvédőről pengével levágni... Hát nem egy kifinomult megoldás. Ha kívülről akarjuk kiszedni a díszlécet, annak alsó kis pereme a szélvédő alá feszül be és a ragasztó miatt csak nagyon nehezen jön ki az üveg alól és nagy az esély rá hogy megrepeszti az ablakot, szóval belűről kell kiszenvedni. Ez érvényes az első és a hátsó szélvédőre is.

Pár takaró elem rendberakását is beütemeztem. A kalaptartó hátsó íves fedő eleme a bőr bevonat alatt csúnyán megrozsdált, egyik végét teljesen újra kellett gyártani, másik oldalán elég volt a pótlás. Vékony anyag, de egészen jól meg sikerült hegeszteni.

P211112_21.27_[02].jpg

P211112_21.28.jpg

P211112_21.27.jpg

A fenéklemez pár fém borítását is rozsda mentesítettem, itt szerencsére nem kellett pótlás. Ez már jó jel, hogy az összerakáshoz szükséges "sallangokat" csinálgatom. Az első emelési csomópont elkészítésére után gyakorlatilag lehet összerakni a belteret ! Persze az ülések újravarrása és egy bőrfestés még hátra van, de az egy másik mese lesz. Egyenlőre annyi, hogy minden ülést apró darabokra szedtem, a bőr fonákját napokig kenegettem bőrápolóval és testápolóval :) A testápolón lehet hogy a hozzáértők felszisszennek, de mások is elkövettek már ilyet. Én is kipróbáltam és ha nem is 100%-os, de érezhetően puhult a bőr. Sztem jó lesz.

DSC00821.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr284917901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása