Eddig a garázs, mint helyszín jelent meg a különböző motorbütyköléseknél, most viszont a garázs maga lesz az alany. A glettelést és kifestést még tavaly megejtettem, idén egy szerszám tartó falat és egy polcrendszert csináltam, de az összképhez a padló rendberakására is szükség volt. Az évek alatt a betonra rakódott olajsár nagyban nehezítette a munkát így először elnapoltam és majdnem szószerint a szőnyeg alá söpörtem a problémát, ugyanis linóleumot raktam csak le. Ezért mondjuk nem adtam volna pénzt, de volt bontottan egy pont ide elagenedő mennyiség. 1 évet bírt, de a szerelések által tiszta olaj lett ez is és nem is igazán lehetett jól szitszítani, nem volt ragasztva így nem volt egy esztétikai műremek :) Ennek mennie kell, múlt héten szántam el magam.

DSC00206.JPG

Itt még tiszta volt, de alatta ott lakott a olajsár.

Adolgok legnehezebb része, hogy járólapozni vagy betonozni csak oljamentes, tiszta felületre érdemes, így fel kellett vakarni az évtizedes mocskot. 2 nap alatt sikerült is vésőkkel, mindefélre kaparó szerszámmal. Edzésnek sem rossz mulattság volt....

DSC00707.JPG


Alap esetben gress lapot javasolnak garázsba, én is ilyet vettem volna, ha nem sokallom az árát, mert mégis csak egy garázsról beszélünk, nem akartam elszállni a költségekkel. Félmegoldásként sima járólapot vettem, made in Italy, szóval olyan rossz nem lehet, ha meg megrepedezik a kocsi kereke alatt, akkor 2 csíkban ahol a kerekek futnak, majd utólag gress lapot rakok, de azért remélem bírja majd. A titkok az aládolgozásban van, legalábbis ezt mondják az okosok. Aljzat kiegyenlítővel kezelt felületnél könnyű dolog a járólapozás, mert nincsennek nagy szintkülönbségek, sőt mondhatjuk is, hogy tökéletesen sík a felület, normál igénybevételű helyeknél ebben az esetben elég is csak az padlón elhúzni a ragasztót. Én kihagytam az aljzat kiegyenlítést, szintén a költség lefaragás miatt, meg annyira nem volt igényem a tökéletes egyenes felület, nem nappaliról beszélünk, szóval egy kis tökéletlenség simán belefér. Amin a hangsúly van egy garázs járólapozásnál, hogy törekedni kell a lehető legjobb ragasztó kapcsolatra, tehát a padlólap szélei és teljes terjedelme kell hogy kontaktban legyen a padlóval a ragasztó álltal. A padlón a ragasztót elhúzzuk a fogas glettvassal, majd a csempén is húzunk egy réteget de pont merőlegesen a padlóm húzott irányra. Így a rácsszerkezet amit képeztünk biztosabban terül majd a csempe alatt, biztosítva a stabil, egyenletes alátámasztást.


Kérdés lehet még, hogy hol kezdje az ember a járólap lerakását. Én a helység megfelezésével kezdtem, kihúztam egy zsinórt és annak segítségével kiraktam egy vezető sort középre, majd lépcsőzetesen haladtam kifelé. Mindehova kis fugakeresztek kerültek, amit száradás után ki lehet szedegetni, sőt ki is kell. Ja és amit kifelejtettem, hogy flexibilis kül- beltéri ragasztót használtam. Ennek a tapadási képessége elméletileg jobb és a kritikusabb felületeken is jól megtapad.

DSC00710.JPG

Egyenlőre még a fugázásnál járok, ill. a szegély elemek felpakolása van hárta, de elfogyott a ragasztó. De már látni, megérte a munkát a cucc.

DSC00718.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr44529332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása