Gyorsan véget ért közös pályafutásunk a "monstrummal". Túl sok olyan tenni való lett volna a motoron, amihez komolyabb felszerelés és sok idő ráfordítása kellett volna, arról nem is beszélve, hogy a hiányzó vagy cserés alkatrészek sem 2 forintops tételek. Mielőtt nagyon bele mentem volna a költésbe és szerelésbe inkább úhy döntöttem, hogy tovább adok rajta. Számomra ez volt a legjobb döntés, mert ha beleölök 10 ezreket és rengeteg munkaórát, akkor sem nyerek többet, mintha így ahogy van megválok tőle.

Cseréltem benne olajat, matt feketére lefújtam - bár erre a festésemre nem vagyok büszke.... :) , de legalább mégsem kályha ezüst -  és a karburátor szívócsonkokat megragasztottam. Pattex 2 komponensű epoxy gyantával oldottam meg a ragasztást, mert a leírás szerint alkalmas alumínium és gumi megragasztására is. Minimális mértékben rugalmas is marad és ellenáll oldószereknek, olajnak valamint 150 C˙-ig hőálló. Sokat nem használtam a motort a ragasztás után, de eddig tartotta magát, szerintem ha nem is végleges megoldás, de mindenképpen használható módszer és elég tartós. Sokat számít persze a teljesen zsírmentes és tiszta felület. Külön öröm, hogy ez a ragasztó Tesco-ban is beszerezhető és csak 300 Ft-ba kerül!!! A gyári csonk párban 30ezer körül van, utángyártott pedig 9-14ezer Ft körül mozog, szóval amíg lehet én inkább ragasztgatok egy ilyen rétjáró hobbi motoron:)

http://www.shopmarket.hu/pictures/datasheetpics/ragaszto-pattex-repair-universal-31057.jpg

A fenti munkálatok után már üzemképes is lett a masina és egy igazán izgalmas motorozással is gazdagabb lettem.... Első fék nélkül, félrehajlott kormánnyal a betonon... :) Csavarta szépen a farát a gép, meg ment is rendesen, csak megállás nem volt a kenyere. Kedvet is kaptam újra a terepmotorozáshoz. Eddig 2 ütemű 125-ös enduróim voltak, hát mit mondjak ez a 600cm3 más világ, pedig alig mentem vele, de mire 3-ba felkapcsoltam, már értettem honna a kultusz: nyomaték! nagyon alacsony fordulatról.

Mint ahogy a címben is írtam, megfutamodtam, mert már el is adtam a vasat egy XT rajongónak, aki rá van állva  tipusra és hozzáértése, alkatrészei és ideje is van feltámasztani a gépet.

Minden esetre nyitott szemmel járok és ha bele futok egy kevésbé munka igényes darabba, akkor a sztori folytatódik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr622804020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása