Mindenki tévedhet... Én akkor tévedtem mikor megvettem. Az oroszok pedig akkor tévedtek, mikor kitalálták ezt a motort. Miért? Mert ez egy VICC:) Életem legótvarabb "motorja".

A történet úgy kezdődött, hogy 2003 környékén egy volt munkatársamhoz mentünk Trabantot nézni, amit mellékutakon való csapatáshoz szántunk. Végül meg is vettük a 2 Trabit 8000-ért :) , de erről a részéről ennyit a történetnek. A sufniban megláttam a Verhovina-t, ami már akkor is évek óta használaton kívül volt. Akkori lakhelyemen nem volt kismotorom és 230km-t utaztatni az otthonit nem érte volna meg, szóval beindultak a fogaskerekek, hogy jó lesz ez szaladozni. Utólag kiderült, hogy tényleg csak szaladozni lett jó a moci..., mert többet futottam vele, mint rajta ültem:D A lényeg, hogy rákérdeztem mi az ára. A kolléga srác faterjáé volt a gép, 2500Ft-ot mondott rá és egy gratisz blokk is benne volt az árban:) - hogy honnan jött neki pont a 2500 Ft csak sejteni lehet, szerintem akkoriban egy nagyobb kiszerelésű Unikum kerülhetett annyiba ?! :) - A lényeg, hogy erre az ajánlatra nem lehetett nemet mondani. Végülis ennyiért ma is megvenném, csak ma már nem ringatnám magam abban illóziókban, hogy ennyiért közelkedésre alkalmas cuccot kapok. De porfogónak a garázs egyik szegletébe darabszámot növelni vagy épp elrettentésnek jó lenne :)

Természetesen üzemképtelen volt a gép, festése meg csúnya. Az első hibát ott követtem el, hogy kiadtam 2000Ft-ot festékre:) Tök fölösleges volt... az az alma ami kívülről szép, de belüről rohad, ugyanúgy sz@rt sem ér, mint ami kívül belül rohad:D Kompresszio ügyben is reménytelen volt a helyzet, de addigra szerencsére rájöttem, hogy tilos ráköltenem egy fúrás árát. Gyűrűt sem nem kaptam hozzá, így a pót blokk dugóját passzintottam a régi hengerbe, így nem lógott annyira. Persze ez még kevés volt ahhoz, hogy életre keljen a szörny. A karbi anyag nem tudom miből van, de 1 biztos ritka szar konstrukció és gyenge anyag. A fedél, a csonk felfekvő felületet olyan szinten el volt vetemedve, hogy durván falsot szívott. Elbíbelődtem egy darabig mire ez a rész is össze állt, aztán jöhetett a próba. Végülis beindult a gép... Erő egy deka se. Jó ez nem csoda, hisz használt gyűrűk a használt fúratlan hengerben, különbözően kopva. A 2 sebességi fokozatból a kettest csak sík terepen, az egyest üvegig húzatva lehetett kapcsolni, mert különben vissza fulladt, annyira gyenge volt. Mondjuk egyesben is olyan gyenge volt, hogy a tatabányai Gál István lakótelep melletti nem épp durva emelkedőn lábban rá kellett segíteni, hogy felmennyen :) Szégyen. Persze lehet mondani, hogy azért van ez, mert slendrián módon csináltam meg a henger/dugó részt. Nem is vitatom, de mondok olyat, ami után nem fér kétség hozzá, micsoda nagyszerű motor ez!! Életveszélyes volt közlekedni vele. A küllők annyira meg voltak nyúlva, hogy tovább húzni már nem lehetett, meg be is volt természetesen rohadva a menet rajta. Ez a gyakotlatban azt jelentette, hogy a guminál megfogva jobbra balra mozgatva 5centit lógott a kerék!!!!! Szemléletesebben fogalmazva, a hátsó lengókaron belül "faltól falig" ki tudott mozdulni a felni pereme! Ennek áldásos hatását úgy tapasztaltam meg egyszer, hogy nagy nehezen elértem a szédítő 30km/h :) és kanyarban enyhén bedőtöttem. Úgy bicsaklott ki alólam, hogy öröm volt nézni. Akkorát estem mint a ház:) Ja és még egy "pozitívum" a motorral kapcsolatban: a frenetikus menetteljesítményért cserébe annyit fogyaszott mint egy 250es MZ.

Közös pályafutásunk nem volt hosszú, egy életre megutáltam a tipust. Az állandó láncledobálás, stb. Sz@r volt azon minden, de tényleg. Szerencsére pont annyiért adtam el, mint amennyiért vettem, plusz ráköltöttem:) Kemény 5db ezres. Ingyen is oda adtam volna végül, csak vigyék, de jobb így. Lélektani jelentősége van, hogy elmondhattam nem buktam pénzt ezen a tévedésemen.

Végszónak: korábban már írtam róla, hogy volt egy Simsonom amit elloptak. Össze volt lakatolva a Verhovina-val és csak a Simot vitték el :) A rabló(k) már tudhattak valamit. Most már Ti is:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr772397168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása