Presztízse ugyan már megkopott kicsit, hisz egy 1988-ban bemutatott autóról beszélünk, de erényeit nem vitathatjuk el. Méretes autó bőséges helykínálattal, mely a híres formatervező műhely a Pininfarina gyúrt formába, szerintem sikerrel.

A kor több autójára is ráhúzták ezt a formatervet (pl. Saab 9000) és a hasonlóság szemmel látható, de a legharmonikusabb, legeltaláltabb az Alfa Romeo 164. 1993 a face lift unáni verziók még szebbek lettek az új projektoros lámpával és finom krómozással. Mostanában egyre kevesebb látható a tipusból, pedig a karosszéria nem hajlamos különösebben rozsdásodásra, ha nem volt törve. Persze melyik az az autó ami nem volt még sérült cirka 20 év alatt? Mostanában valahogy egyre kevesebbet látni a tipusból, bár soha nem volt egy Swift. A technika valamelyest kényesebb, mint az átlag, de bonyolultabb is, ezért talán több lehetséges hibaforrás van. Faterom egy '91-es 2.0TS birtokolt, így konkrét tapasztalaotom csak arról van. Motorikusan nem volt vele gond, kuplung csúszott, de az egy 4 éves autón is el tud kopni. Fogyó eszköz. Eladásra leginkább a bal hátulján esett csúnya sérülés miatt került sor.

Ha most keresnék olcsón, nagy, kényelmes utazó limuzint, aminek valamicske egyénisége is van, akkor számításba venném ezt a tipust is. Nem kell tőle félni. TwinSpark motort sokan szidják, de Alfa szerelők saját bevallása szerint is megbizhatóbbak a régebbi 8 szelepes verziók. Ezekben még a vezérlésmódosító is egyszerűbb, kevesebb hibáról hallani. Fogyasztása is teljesen emberi, viszont menni megy ha kell a maga 147 lóerejével a 2000-es TS és akkor még a V6-os benzineseket nem említettük :) Van diesel is a kínálatban, 2500cm-es sor 4, de az nem Alfa Romeo fejletszlés, hanem VM. Vitatott szerkezet.

Mint már mondtam miénk TS volt:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr652277247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása