Az első felidézhető motoros emlékem törpe koromból, mikor faterom vitt az udvaron Jawa Babettával. Nem tudom hány éves lehettem, de azt tudom, hogy én középen álltam és csak úgy értem  el a kormányt - persze nem mint sofőr :)

Egyedül motorozni valahol általános iskola első felében kezdtem. A foci pályán, szintén faterom segítségével. Észre sem vettem, mikor már egyedül mentem :) ugyanis egy darabig fater fogta a motort és futott mellettem majd mikor fordulásra került a sok, akkor vettem észre, hogy a pálya másik felén áll és már egy ideje egyedül megyek:) Nagy élmény volt. Utána időközönként mindig kimentünk a pályára motorozni.

Pár év kert és udvari motorozás után ki ki szöktem és egyre meszebb merészkedtem... így szokott ez kezdődni.

1.: JAWA BABETTA 207

http://www.jawamoped.hu/207_25.jpg

Ez a babetta lett végülis az első "motor"-om. Ezzel a masinával jópár évig elvoltam. (erről sajnos nem készült fotó, így a fenti kép illusztráció)

2.: JAWA MUSTANG

A következő állomás egy váltós motor. Ezt már első diákmunkás fizetésből vettem. A gép egy Jawa Mustang volt.

3.: JAWA MUSTANG

Faterom egy báratjától kaptam pár doboz sörért :) Ezt a motor alkatrészként végezte, túl sok baja volt már, ahhoz hogy érdemes legyen feltámasztani. Mai fejjel biztos megjavítottam volna :)

4.: VERHOVINA MOTO 50

Ezt a motort mai napig nem tudom miért vettem. Életem legrosszabb motorja volt. Egy szólt csak mellette, az ára. 2500 Ft-ba került és kaptam hozzá egy plusz blokkot is. Használtam egy párszor, aztán eladtam nulla haszonnal. Nem bántam csak vigyék minél messzebb.

5.: SIMSON SB51

Sajnos ezt a motort ellopták :( Használni sem igazán tudtam, mert télen vettem. Pár hétig volt nálam csak. Rendőrségi ügyet lezárták, természetesen nem lett meg.

6.: SIMSON SB51 Electronic (részletesebben ITT)

12 ezer forintért vettem kosárban, el lehet képzelni milyen állapotban... Több éve nekifogtak a felújításának de csak a szétszedésig jutottak. Festése minősíthetetlen állapotban, blokk és minden egyéb alkatrész lemkocsolódva. Olaj orrán száján fojatott. A váz festéstől kezdve haladtam a javítással. Tank horpadásai kigittelve - kellett rá rendesen - majd metál zöld fényt kapott plussz rá lakkozást. Szép lett. Motorikusan a tömítések, külső sziimmeringek lettek cserélve. Sajnos az elektronikus gyújtásnak valamelyik elemének volt valami hibája, ugyanis nem adott szikrát. Úgy döntöttem, hogy eladom így ahogy van. Kicsit belefáradtam a szerelésbe és a rászánt összeg is kimerült, tehát a gyújtás alkatrészeire már nem akartam álldozni, eladtam. "Nyertem" vagy 1000 Ft-ot :), talán helyesebb lenne úgy fogalmazni, hogy nem buktam - csak a munkám árát. Ismét egy tapasztalat szerzés. Sőt, talán több is mint tapasztalat szerzés! Ennek a motornak az eladása után döntöttem el, hogy kell nekem egy rendes motor. Az is leesett, hogy gombokért ilyet nem lehet kapni. Vagy olcsót veszel és szerelsz, vagy fizetsz és a szívás helyett talán még motorozni is fogsz :) Na jó lehet ezzel kötekedni, hiszen a technika ördöge... ,de nem megalapozaltan ez a drágább=jobb teória.

7.: SUZUKI RG 80 Gamma

Hosszas keresgélés után találtam ezt az ügyes kis motort. Életem első nem szoci motorja és első, amire tényleg illek a motor jelző. Majd 100 km-re volt a motor, de elmentem megnézni - sisakkal a kézben, kitudja alapon. A Jawa Mustang, Simson és társai után csoda volt ez a gép. Fordulatszám mérő, üzemanyag szint jelző, vízhűtés, 6 sebesség, 80cm3-es henger, alu kerekek, teljes burkolat, tárcsa fék, stb. Nagyon pofás moci, szépen kidolgozva. A próbaút során fülig ért a szám, 1-ben gázra felemelte az első kerekét! - Nem rángatásra, kiengedett kuplung után nagy gázra!!!! 80km fölötti súlyú ember alatt. 2-ben is lehetett vele kicsit kerekezni, de ide mér rásegítés kellett. Azt hozzá kell tenni, hogy így 90km/h-nál már szétforogta magát a rövid áttétel miatt. Utólag visszagondolva persze már nem esik az ember hasra egy ilyen motor láttán, hiszen elég apró termetű és vékonyka gép, de fényév távolságra van keleti blöokkos társaitól. Kezdő motornak tudom ajánlani. Szerelni nem kellett rajta semmit, annyira megbízható volt, hogy bevállaltam vele egy 220km-es utat haza és vissza, ami 440km!!! Hátsó lánckereket kisebbre cseréltem és így 80-85 km/h tartós sebességet tudtam tartani! és egyszer egy lejtőn a 115km/h is megfutotta :) Ezt a motoromat is utolérte a "cseréljuk le" sors - hogy jó döntés volt-e nem tudom... hisz innentől kezdve nem volt megállás a cserélgetésben.

8.: GILERA RC 125 Top Rally

A Suzuki RG-t cseréltem el erre a motorra. 20 000 Ft-ot kellett ráfizetni és már hozhattam is. Méretét tekintve egy óriás a Gilera a Suzukihoz képes.Nem meglepő, hiszen az RC125 váz méretei megegyeznek az RC600-al. Csak lábújhegyen ért le róla a lábam. Volt is pár esésem emiatt erdei terepezések során. Ennél a motornál kóstoltam bele a nyugati motorok szerelésébe, ugyanis egyszer 90km/h-nál megszorult a blokk. Húzós élmény volt, mit ne  mondjak. 1-2 másodperc eltelt mire kuplungot behúztam hirtelen jött zavaromban és addig átélt csúszkálás alatt levert a víz. Többet nem is indult a motor, ugyan miután lehült a blokk legalább újra átfordult. Olajozási probléma miatt felkenődött a dugó a hengerfalra és egy gyűrű is eltört. Első látásra nagy volt a gond, mert nicasil-os hengert furatni nem lehet csak úgy, az utólagos hüvelyezés pedig szintén nem olcsó és a teljesítmény sem lesz olyan jó mint eredetileg - nevezzük félmegoldásnak. Bontott henger is aranyában volt. Abban az időben egy papír nélküli RC125 is 200e körül volt. Szerencsére szétszedé után kiderült, hogy a dugó cserés csak és a felkenődés a hengerfalról eltávolítható, karcolás, vályat nem lett rajta. Márkás dugó szetett sikerült venni 22e Ft-ért, aztán már futott is tovább a gép. Az olajozási gondot pedig egy dúsabbra állított olajszivattyúval és jobb félni alapon némi benzinhez kevert olajjal kompenzáltam. Ezt a mocit az egyre nagyobb rendőri "üldözöttség" miatt adtam el. Most őszintén? Erről ki hinné el hogy 50-es ? :) Én persze közúton soha nem használtam.

9.: HONDA Tact

10.: SIMSON SB51

11.: KYMCO AGILITY 50

12.: CAGIVA CITY 50

13.: HONDA LEAD 90

14.: KTM GS 125

15.: SIMSON SR51

16.: SUZUKI RG 80 Gamma

17.: HONDA CB400N

18.: HONDA CB400N/T

19.: HONDA CBX 750 F

20.: JAWA MUSTANG

21.: HONDA DJ1

22.: KAWASAKI GPZ1000RX


 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr472209560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása