A történet ott kezdődött, hogy karácsonyi "ajándékként" meglepetem magam egy motor eldöntéssel.... A. helyről B. helyre akartam pakolni a motort és amíg a kaput nyitottam legördült oldalsztenderről a gép és oldalra borult, elég szépen össze is tört :( Plexi darabokra tört ill. az idomok egy része is oda lett rendesen. Eleve nem volt már egy nagy szám az idom szett rajta, mert mikor vettem a motort akkor is voltak rajta törések és csak nagyon háztáji módon lett megjavítva. A festés sem volt annyira kedvemre való, régóta terveztem, hogy egyszer gyári mintára újra festem. Jó alkalom volt ez a munkábalátáshoz. A gyári mintához tartottam magam, de a forgalmi szinét nem akartam átiratni, szóval maradt a zöld. Ilyen színben nem létezett gyárilag, szóval itt el kellett térnem kicsit az eredeti tervtől, de a mintázatban hű maradtam.

Íme a gyári minta:

Kawasaki GPZ1000RX 86  4.jpg

Ilyen kevés ideig gyártott motornál nem olyan egyszerű beszerezni bontott idomokat. Gyári új elem, pedig megfizethetetlen. Például a plexit megérdeklődtem Kawasaki márkakereskedésben, 74e Ft körüli összeget mondtak... persze hozzátette az eladó, hogy nem érdemes rendelni, inkább vegyek utángyártottat 25e Ftért. Szerintem még az is húzós összeg egy darab nyamvadt plexi lapért.... A vége az lett hogy vettem bontottan egy ép fejidomot plexivel plusz egy középsztenderrel (mert azt valaki korábban leszerelte az mociról, már úgy vettem) az utángyártott plexi áráért . Ez sem volt az évszázad üzlete, de a szükség nagy úr. Másik helyről pedig 8e pénzért sikerült vennem egy hibátlan oldal idomot és egy szintén hibátlan hasidomot. Ez azért jobb vétel volt. A hasidomot a kipufogó hője megolvasztotta és rálapolt lemezzel pótoltam anno, de műanyag és a fém találkozásánál akárhogy gitteltem (üvegszálas gitt, térháló a gittbe) mindig megrepedt. Ezért vettem végül egy jót, amit egy azbeszt hővédő lappal tuningolok meg belőről, hogy több ilyen ne legyen.

IMG_20140114_194852.jpg

A plexi kérdésről még pár szó. A bontott plexi sajnos nem volt ill. még nincs a toppon, mert bemattult a belseje és lámpafestékkel lett belűlről lefestve. Ez messziről szépen mutat, de ha közelről átnéz rajta az ember egy foltos, átláthatatlan csúfság a kép. Eddig ott tartok, hogy nitro hígítóval lemostam a régi lámpafestéket és elkezdtem 2000 / 2500ös vizes csiszoló papírral megdolgozni. A kapott felület elégé matt, a végső megoldás még nincs meg: valszeg újra fújom egy halvány tónusú lámpafestékkel. Erről majd később.

Amit talán érdemes még megemlítenem a festéssel kapcsolatban, az a díszcsíkozás. Festékboltban kapható különböző szélességű díszcsík ragasztó, ezzel érdemes dolgozni, mert itt nem kell variálni a kitakarással, hiszen a szalag adja a vastagságot, nem pedig a két oldalról kiragasztott középen szabadon hagyott felület, ahol igazán jó szem kell  a párhuzamosság beállításához, vagy türelem.  (A Jaguáron az utóbbi módszert alkalmaztam, nem is lett azért tökéletes mindenhol.) A munka menet ismerős lehet a TVből :) Az Overhaulin' -ban szoktak mindeféle mintákat fújni a kocsikra ilyen szalagokkal. A szórógittezett felületen a díszcsík helyét ráhagyással lefújjuk, majd száradás után a ragasztó szalaggal lefedjük. Ezt követően felfújjuk a következő réteget. A Kawán 3 színnel dolgoztam. A csík metál ezüst, a sötét rész kékes zöld metál - direkt sok effektporral (talán valami ilyesmi neve van a sok "csillámot" tartalmazó metál festéknek...) ill. a fő szín egy neon zöld metál festék. Jó sok ragasztgatás és idő kellett a teljes munkához, mert a nyers festékre még nem illik feltenni a maszkoló szalagokat, nehogy felhozza. Ez egy olyan meló, amiről nagyon mást leírni nem tudok, itt a képeken van a hangsúly.

A munkamenet képekben:

Szórógittelés előtt:

IMG_20140202_113250.jpg

IMG_20140202_113242.jpg

Után:

IMG_20140202_113231.jpg

IMG_20140202_113223.jpg

Díszcsík maszkolás (ezüst alapszín már felfújva):

IMG_20140204_194123.jpg

IMG_20140204_194116.jpg

IMG_20140204_194128.jpg

A második  réteg ráfújva:

IMG_20140204_203522.jpg

IMG_20140204_203532.jpg

Lakkozás előtt:

IMG_20140204_221502.jpg

IMG_20140204_221529.jpg

Lakkozás után:

IMG_20140208_084620.jpg

IMG_20140208_084607.jpg

IMG_20140207_210545.jpg

IMG_20140207_210508.jpg

Napfénynél még látványosabb a "csillámporos" metál festék kinézete:

IMG_20140207_210456.jpg


Egy gondolat még a festékek, segédanyagok összeférhetőségéről: elfogyott a szórógittem - amit a festékboltban vettem és úgy adták illeszkedik a választott festékrendszerhez. Praktikerben vettem dupla áron egy másikat, mert gyorsan kellett. Ráfújtam és lefolyt róla a festék, plusz fel is oldotta az egészet... Eredmény, dupla munka: Lemosni a praktikeres cuccot, újra csiszolni és festékboltban venni rendes szórógittet.

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr85807551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása