Egy kis update a kipu ügyben. A zajcsillapító anyag kiégésének problémája sokmindnekinek ismerős lehet. Előzőleg írtam is, hogy valami fémszövet szerű anyag kell. A fém dörzsi szivacs teljesen megfelel a célnak. Inox anyagból készül, nem rozsdál és nem is túl sűrű szövésű, a gáz jól átjárja, de a zajcsillapító anyag kifújását elég jól megfogja. Többen írták a neten, hogy ilyet alkalmaztak és többszörösére nőtt a zajcsillapító anyag élettartama. Én hiszek nekik és logikusnak is tartom a dolgot. Nem csak a nagysebességű kipufogó gáz zajcsillapító anyagot kifújó hatását fogja le, hanem az esetleges lángnyelvektől is megvédi az üveggyapotot (vagy más anyagot), így az nem ég meg és nem válik tökékeny, porszerű anyaggá. A dörszit párszáz forintért be lehet szerezni bárhol, majd kicsit széthajtogatva 2cm vatag csőszerű formára lehet hozni. Ezt ráhúztam egy vastagabb csőre - aminek az átmérője nagyobb mint a perforált cső. Ezt a csövet rátoltam a perforált csőre, majd egy hosszú bottal letoltam a dörzsit, így könnyen rá lehet passzintani a perforált csőre a nem hozzáférhető helyeken is. Igazából csak nem hosszáférhető helyek vannak a dobban :) Az üveggyapotot (más anyag híjján és ezt tettem bele) kis részekre szedve kell a dörzsi mellé tömködni valami hosszú eszközzel.

IMG_20140208_115007.jpg

Még egy kis fejlesztés történt a kipufogó dobtestén belül. A mintát és ötletet egy gyári Paragi sportdob adta, ami sajnos lerohadt az autóról - itt jegyezném meg, hogy igen hamar feladta a harcot a roszda ellen. Alig több mint 2 évig bírta. Ezt a megfáradt dobot beleztem ki kiváncsiságból. Meglepődtem, mikor kiderült, hogy nem teljes hosszában van kitömve zajcsillapítóval. Úgy néz ki, hogy az elején van egy kitömött rész, majd egy leválasztott üres kb 25 cm hosszú leválasztott rész, aztán a végén megint egy zajcsillapítóval kitömött rész. A logika az lehet a dolog mögött, hogy az érces, recsegős bejövő hang magas tartományait leveszi az első részben lévő csillapítás, ill. egészében halkít a hangon, majd az üres részben öblösebb tónust kap a  hang az teljes keresztmetszetében üres dobban, végül a kilépés előtt újra áthalad a gáz egy zajcsillapítóval körbevett részen, ahol újra tompul a hang így az eredmény egy szép mély tónusú hang. Elég szép hangja volt a dobnak az autón, szóval a kialakítás nem tűnik hiábavalónak. Ezt a szerkezetet ültettem át a Kawa kiufogójába is. 2db 1mm-es lemezből készült kör lap, a dob belső átmérőjéhez méretezve, lehetőleg úgy hogy passzos legyen és ne zörögjön. A két lemez gyűrű közé 3 távtartó rúd.

IMG_20140208_115017.jpg
Valahogy így fest a dob metszeti képe:

kipu.JPG

Hamarosan jön a próba élesben, de addig van még pár dolog. Előljáróban a "karburátor szinkronizálás házilag fillérekből" témakört említeném, mint kedvcsináló.a köv. posztokhoz:)

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr135807366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása