1979-et írunk, mikor világ felénk eső részében - pontosabban hazánkban - a 3 sebességes S50-es Simson a kismotorok csúcsát képviselte, de még új motorként javában kapható volt pl. a Jawa Mustang is. A tajga rémeit, a Rigát és Verhovinát már meg sem említem, mert nem lenne fair az összehasonlítás a címben jelzett motorral. Ezzel egy időben Japánban már más ligában játszottak, ha kismotorról beszélünk. Mind a felhasznált anyagok minősége, mind a felvonultatott technika szintje messze felülmúlta az akkor itthon elterjedt motorokét. A nemrég birtokomba került kétkerekű, egy 1979-es évjáratú Suzuki GT50-es, ami ezt a posztot ihlette. Hogy némileg alátámasszam a fentieket, jöjjön pár szó, mit is tudott ez a motor akkor - ill. tud majd ma is, ha a "kifényesítésén" túl leszek.

50cm3-es 2 ütemű 1 hengeres motorblokk, 5 sebességes váltóval, membrán vezérléssel, 6 lóerő körüli teljesítménnyel. Olajozása külön tartájból történik, mint a mai 2T robogóké. Igaz ezen tulajdonság nem példa nélkül való, mert egy keleti blokkos kortársa a CZ 175 Sport például szintén ilyen keverék olajozási techinkával jött ki a gyárból - igaz nem volt egy kiforrot megoldás, sokan kikötötték és simán keverékkel tankolták. Térünk is vissza a Suzukinkhoz. Mit tud még? 12000ig skálázott fordulatszám mérő és nagyvonalúan 120 km/h óráig skálázott km óra. Ezt persze alap állapotban nemigen közelíti meg, de a 80-85 km/h-s végsebesség borítékolható. Van még csillagküllős alumínium felnink és elől tárcsa fék. Itt álljunk is meg egy pillanatra! Tárcsafék, de mechanikus múködtetésű! Hatásfoka a motor súlyához mérten teljesen jó. Lehet hogy ezen állításom eléggé szubjektív, de van még egy dolog amiben többet tud ez a motor az akkori "szoci" kortársainál: baromi jól néz ki, mint egy Honda CB kicsiben (hmmm, Honda CB.... az egy másik mese, ugyanis abból is letezett 50cm3-es 4 ütemű változat. Na az sem kispályás gépezet. Na jó kispályás... de értsük jól :) )

A közeljövőben a rendberakás menetével kapcsolatos dolgokról szólok, bár már most is jutottam előre a munkával. Elöljáróban egy kis videó és a vásárláskori állapotot megörökítő képek:

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr774074801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csatis 2012.05.04. 13:37:45

Hello.
Nekem is van egy ilyen Suzuki Gt50-esem de sajnos eltört a berugótengely és sehol nem találok.Nem tudsz olyan helyet ahol van hozzá alkatrész?Köszi

szdonat 2016.06.12. 09:46:33

Szia.
Azt szeretném megkérdezni, hogy jutottál hozzá a motorhoz, mert a közeljövőben én is szeretnék venni egyet, de sehol sem találok.

szdonat 2016.06.14. 17:22:06

@csatis: Szia.
Meg szeretném kérdezni, hogy honnan van a motor, mert én sehol sem találok eladót.

b.gabor73 2018.06.17. 11:03:51

Szia! Nem tudod esetelg, hogy ehhez a típushoz hol tudnék komplett kipufogót szerezni?
süti beállítások módosítása