Zajlik az élet, legalábbis teszek róla, hogy pörögjenek az események. Megint szert tettem egy kis robogóra. Elkapott a hév, pedig alig pár hetes szerzeményem, a Honda Dio-t még el sem adtam. Csak zárójelben: a Dio-ra azt mondtam, hogy lehet megtartom, mert úgy megtetszett és közös robogózáshoz tartogattam. Hát változott a menü, ez a Honda Vocal számomra akkora unicum, hogy a kis Dio már új gazdiját várja. De térjünk vissza a Vocal-hoz. Ilyen moci sem jön szembe minden sarkon! Eleve 1986-ban nemigen futkosott egy darab ilyen sem az országban, de megkockáztatom, hogy a környező országokban sem. Elég apró termetű jószág, kb. a Dio-val egy méretű. A forma nagyon retro, nekem tetszik :) Annyira hozza a pecázni induló idős bácsit, vagy nagyobb termetű vezető esetén a majmot a köszörűn :) Nagy "feeling"!

Fényezzük kicsit a technikai megoldásait a gépnek:

1983-at írunk (a tipus bemutatásának ideje, az én példányom 1986-os, ha minden igaz) és van önindítónk, 2 szelepes 4 ütemű blokkunk, a mai robogókkal megegyező hajtásláncunk (variátor vagy ha úgy tetszik fokozat mentes automata váltó), van automata szivatónk, üzemanyag szint jelzőnk, 2 liter alatti fogyasztás 100 km-en (tapasztalatról nyilván nem tudok beszámolni 200m motorozás után :), de neten hihetetlen 0,72 liter / 100 km fogyasztásról is olvasni! ráadásul mindezt a Honda hivatlaos japán oldalán! annyit azért hozzá kell tenni, hogy mindez 30km/h-ás sebesség mellett, szóval ilyes sebességgel haladva 1 liter üzemanyaggal 130km-t képes megtenni. Brutál.). Ja és minden működik, a dudától a indexen át a féklámpáig a 25 éves motoron.

Persze izgalom, rizikó nélkül nem élet az élet:) Ez a biznisz meg volt fűszerezve, a "vajon most 21-re húztam lapot" érzéssel, ugyanis úgy vettem meg, hogy nem üzemképes. Az eladó nem használta a motort, csak továbbadta, mert elmondása szerint egy idős bácsié volt, de működött. Önindító tekert, de még egy püffenés sem jött belőle. Ami a szépsége történetnek, hogy miután 30km autóztam érte, a helyszinen közölte, hogy hát az indító teker, de nem indul a masina. Üsse kő, elviszem így, de akkor az áron alakítsunk! Alakult is lefelé rendesen. Ne beszéljünk most számokról, legyen annyi elég, hogy az Alfa-t nem tankolom tele ennyiből :) - bár a mai benzin árak melett 72 liter benya nem olyan kevés pénz....:-S Valahol éreztem én, hogy nem lesz ennek a mocinak nagy baja, mert ha egyébként egyben van és nincs szétgányolva, akkor azért olyan nagy átvágást nem gondolnék a dolgok mögé. Őszinte, szépen megöregedett vas benyomását keltette, még a papós sztorit is bevettem :)

Hazahoztam a masinát, burkolat le, benzincsap membrán vákum vezérlésének gumi csöve szikla szilárdra száradva, letágulva. Azon egy deka vákum nem megy. Próba képpen levettem a benzin csövet is, hogy ha megszívom a csapon a vezérlő oldalt, akkor jön-e benya. Hát ömlött belőle anélkül is, hogy vákumot kapott volna... Ez nagyon nem jó. Átszakadt a membrán, szóval ez az alkatrész cserés lesz. Álltában telefolyt a karbi és a főfúvókánál szépen eláztatta a hengert. Ennek van több negatív hozadéka is.
-Gyertyának nem tesz jót, pláne, hogy japán kismotorokban vékony mentes, a Simson és társainál érzékenyebb fajta gyertya van. Kis kitekintés : bizonyos gyújtó gyertya tipusok, meghalnak ha úgymond eláznak a benzinben. Konkrét példa, mikor Peugeot 405 Mi16-ban itt nem részletezett hiba miatt, nagy mennyiségű elégetlen benzin került az égéstérbe. Onnantól semmi élet. Szabad levegőn volt szikra, de nyomás alatt, már nem. Gyertya csere után, pedig pöcc-röff volt a vas. Szóval nem elbagatelizálandó dolog a gyertya sem.
-Másik negatív hatás, hogy felbenzinesedik a motorolaj. Nagyon kis mértékben normál körülmények közt is jelen lehet némi benzin az olajban, a hidegindítási fázist követően, de ez elhanyagolható mennyiség és el is párolog az olaj melegedésével. Viszont ha ilyen mértékű a hígulás, hazavágja az olaj kenőképességét, ami magával hozza, hogy szépen elkopnak a dolgok. A kis Honda-ban is sürgős olajcsere kell. Nagy baj még nincs, mert nem  kopog, nem csörög, de nem bízom a véletlenre. Annyit viszont hallok, hogy a szelepek szólnak már, egyértemlű hogy az állítás nem maradhat el, de lehet hogy az is szerepet játszik, hogy vékony már az olaj a hígulás miatt.

Tualjdonképpen a hiba lista itt ki is merült, talán egy kis fényezés, kozmetika kell, de meglátom mit hoz a polír.

Jut eszembe, a legfontosabb dolog: gyertya pucolás, kis trükközés a karbival plusz bikakábelezés után beröffent a moci és megy frankón! Tök jó, örömködés, pezsgő durranás, tüzijáték! :)


 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr112648841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kekrak 2011.02.25. 17:49:58

Üdv!
Arról érdeklődnék, hogy nincs-e véletlenül egy plusz karburátorod hozzá, mert az enyémből folyik a benzin, és teljessen összerohadtak a csavarok...:(
Esetleg ha tudnál egy-két okos tippet mondani majd a felújítással kapcsolatban, szivesen fogadnám.
Esetleg melyik megyében vagy?Szmélyesen talán jobb lenne.
Üdv. Gábor

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.02.28. 12:17:11

@Kekrak: Hello,
Sajnos nincs hozzá pótalkatrészem. A karbi nekem is folyat az alján lévő leeresztő csavarnál, de ledugóztam a kifolyót, így ha nem is legszebben, de meg van oldva a probléma.

Felújításról hamarosan megirom a tapasztalatokat. Én most szombaton fejeztem be az enyémen a blokkot érintő munkákat. Tesztelni még nem volt időm, de az már látszik, hogy egy deka füst nem jön a motorból, szóval nem volt hiábavaló a meló. Helyileg Fejér megyében lakom.

Kérdés: a te Vocalod az első fék behúzásakor hogyan viselkedik ? Nekem az a gondom, hogyha behúzom az első féket, akkor olyan mintha maga alá akarná csavarni az első felfüggesztést, és besüllyedés helyett kiemelkedik. Hozzá kell tenni, lengéscsillapítás, mint olyan elöl nincs az enyémben. Azt nem tudom, hogy gyárilag csak sima rúgó van csillapítás nélkül vagy az enyém van már szétkopva? Minden esetre elég instabil.

Kekrak 2011.02.28. 17:27:18

@tommodore: Hali!
Nekem gyári az első felfüggesztés, és tökéletessen működik. Jól, és szépen működik.
Az én karbim viszont a túlfolyón folyik. Lehet hogy csak úszó kéne bele, vagy nemtudom, de itt Tatabányán ég nemtaláltam hozzá alkatrészt.

sznarpi 2011.04.06. 12:40:26

Üdv.
Nekem is van egy ilyen kis gépem! most szedtem darabokra a blokkot és dugócserés lesz 0.19mm kopott a henger dugó! Szeretnék segítséget kérni hogy honnan tudnék dugót szerezni hozzá?? Vagy Te neked honnan sikerült előre is köszönöm a válaszod.
Üdv. Árpi

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.04.06. 13:19:37

@sznarpi: Helló, egyszerű a történet. A Kymco Agility 50 4T (első generációs változat, kb. 2003-tól 2009-ig ha jól tudom) teljes egészében megegyezik dugó méretben. Stimmel a csapszeg méret, a csapszegtől a dugó tetejéig mért távolság és dugó szoknyája is full ugyanaz. Túlméretek is vannak, 0.25mm-es léptékben. Ára is baráti, 3500Ft-4000Ft körül van. Még valami: A hengerfej és hengertalp pakolás viszont nem egyezik meg az Agility-vel, sajnos a Vocal-hoz ezek könnyen nem beszerezhető alkaltrészek, de a talp tömítést simán kivághatod magadnak, a hengefejhez meg a régit is vissza rakhatod, ha nincs nagyon szétöregedve, kikeményedve. Én kicsit felcsiszoltam és a peremét motorblokk tömítő pasztával hajszál vékonyan bekentem.

Üdv.
Tamás

UI.: Dugózás után nagyon fürge lett a moci, bár én már időközben túladtam rajta.

sznarpi 2011.04.06. 22:35:06

Üdv.
Köszönöm a gyors választ és segítséget holnap utánajárok hogy tudok -e szerezni!
Majd esetleg beszámolok a fejleményekről.
Üdv.Árpi

sznarpi 2011.04.09. 20:48:44

Üdv.
Meglettem a dugócserével de a karbival még mindig szívok nem eredeti benne a tűszelep ahogy nézem meg az úszóról is egy kis fül le van pattanva.esetleg ha valakinek volna bontott karbia..Tom nem sok esély van rá..
a másik kérdésem hogy a karbi oldalán van egy kis csonk ahol a levegőszűrő rácsatlakozik oda mi mehet milyen cső? Ha tudsz segíts légy szíves. a sportmotorra most töltöm fel a dugócserés képeket. És köszi a segítséget eddig is!
Üdv.

sznarpi 2011.04.09. 21:10:48

itt a link a szerelésről még egyszer köszi a segítséget.
üdv.
www.sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=51579

Kekrak 2011.04.23. 16:19:24

@sznarpi:
hali!
neked sincs véletlenül egy tartalék karburátorod? Vagy valami ötleted arra, hogy honnan lehetne szerezni, vagy melyik modellé egyezne vele?

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.04.24. 10:53:29

@Kekrak: Helló, szerintem Honda Tact vagy Dio karbival (AF-18 időkből valók) simán elmegy a technika, de fel kell próbálni, hogy passzol-e a csonkra.

Kekrak 2011.04.24. 11:33:16

@tommodore: hát nemtudom, asszem azok nem négyüteműek. vagy azok?

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.04.24. 11:39:37

@Kekrak: Azok 2 üteműek, de az mindegy a karbi szempontjából - legalábbis a Vocal esetében, mert szinte teljesen egyforma a karbija a fent említettekkel. Esetleg a különolajzás bevezető csövét kell ledugózni majd.

Wiver 2011.05.06. 18:54:06

Sziasztok!
Nekem egy Önindítóra lenne szükségem.
Valakinek nincs véletlen eladó, mert sehol nem találok. Vagy esetleg melyik motorral egyezik meg, tudja valaki? Köszi!

vocal 2011.09.21. 15:05:18

Sziasztok ki tudna segiteni? van egy honda vocal 4t robogom szij mmiliméter mérete ,kellene , kérem küldje le valaki , elöre is köszönöm a segitséget.

bestaimR 2012.01.30. 13:45:25

Sziasztok! Az éán tulajdonomban is van egy Hionda Vocal metál szürke kicsit kopottabb darab de működik! Eladó! ha valakit érdekel hívjon! 06703730220

roberto3311 2015.05.25. 22:22:55

Üdv. megvan még a kis Vocal?
roberto
süti beállítások módosítása