2004

Ritka tipus, alig látni belőle eladót, de nem is készült túl sok belőle. A 405-ös modelpalletta 2. legdurvább tagja az Mi16. Ettől már csak a T16 a jobb, de az még ritkább.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/61/98/8.jpg

A szóban forgó Mi16 mai szemmel nem is különösebben erős a számokat alapul véve, hiszen első generációs verziója (ilyen volt enyém is) 158 és később 147 lóerős változatokban volt kapható, de nem minden az adat. Az Mi16 még nem egy agyon elektronikázott, környezetvédelmi normáknak mindenáron megfelelni próbáló, de azért papíron erős autó. Nem! Ez még nyers, direkt gázreakciójú autó. Comb kell a kulpunghoz, a motor 2500-től meglódul, fújtat, disszadurrog - ez persze kipufogó fuggő, az enyém sportdobos, katalizátor nélküli, hengerfejböl gyárilag 8 leölös !!!, majd 60as csö a középdobig, onann 50es a hátsóig kipufogó redszerrel futott sokak örömére :)

1900 cm3-es szívó 16 szelepes 4 hengeres motor hengerenkénti befecskendezővel.

A volán mögött nagy királynak érezte magát az ember és nem csak a hang adta a feelinget, tényleg lépett a gép. A gyárilag kagylós ülésekbe (állítható oldaltámaszos) befeszülve iszonyat jó érzés volt durván kanyarodni, feszesen tartott miközben bent már borult monden. Enyhén esős útfelületen 1,2,3-ban úgy kapart gázra, hogy öröm volt nézni. Száraz úton azért 3ban már csak nyikkantani lehetett:) Szép emlékkel gondolok vissza a vasra, igazából zsebbenyúlós meghibásodás miatt váltam meg tőle, mert eleve olcsón vettem és még hibásan is alig vesztettem rajta - az átírást nem számolva, na de az nem autón számolt bukás, az "csupán" a mértéktelen sz0patás az állam részéről, a nyílt rablás... de ebbe ne mennyünk bele... ha nem lenne, 10x ennyi autót kipróbáltam volna... :( Mai fejjel már tudom, nem is lett volna olyan ördöngős és nagy összeg helyretenni a vasat, csak a szervizek árajánlatai elijesztettek. Otthon mértünk kompressziót és szemtelenül alacsony értékek jöttek ki minden hengerben, rögtön henger/dugóra gondol az ember, mert az olaj is felbenzinesedett rendre. Ha már ilyen munkák vannak az égéstér környékén, akkor csapágysort is illik cserélni. Ha pedig ennyire szétborítanak egy motort, akkot hengerfejcsavaroktól, pakoláskészletig minden kell.Nem olcsó, pláne ha nem magad csinálod. Végülis utólag tudtam meg, hogy a 16 szelep táján volt a hiba, fészekmarás esetleg szelepcsere orvosolta volna a bajt és futhatna tovább a vas. 2 évig vígan használtam, akkorákat mentem vele, hogy néha már bűntudatom is volt :) - természetes a sebességkorlátok átlépése nélkül - szóval szép, volt jó volt, ilyen is volt. Ja és a kényelme/felszereltsége is dicsérendő volt: 4x elektromos ablak, elektromos napfénytető, bőrbelső, ülésfűtés, klíma, minden állítható volt mindenfelé, gyári spoiler szett... Mindezt egy 1988-ban gyártott autóban.
 

Pár adat még a gépről:

Teljesítmény

    0-100 Km/h

9 sec (gyári adat)

    Max. sebesség

225 Km/h

    LE

158 LE

    Tömeg

1150 kg

Motor

    Motor

1.9i 16V (hengerenkénti bef.)

    Hajtás

Front

    Elektronika

BOSCH Motronic ECU (gyári)

 

http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/61/98/7.jpghttp://img.carstyling.hu/usercars/00/00/61/98/9.jpghttp://img.carstyling.hu/usercars/00/00/61/98/4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr152402948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deepwing 2015.04.07. 23:24:30

tehát akkor a szelepek nem zártak rendesen? Hézagot állítottál?
süti beállítások módosítása