http://www.n24.de/media/_fotos/1politik/2009_1/mrz_16/090304/fahrzeugbrief_gr.jpg

 

 

 

Ezekre a dokumentumokra van szükség, hogy el tudj indulni:

-eredeti forgalmi (pl.Fahrzeug Brief)
-külföldi forgalomból kivonásról szóló papír
-adásvételi(k) (ha nem te vetted meg közvetlenül a külföldi tulajtól, akkor szükséged van a külföldi eladó és a motort behozó első vásárló közötti adásvételire, majd írnod kell egy adásvételit azzal is akitől veszed - értelemszerűen. A lényeg az, hogy a tulajdoni sor folytonosságát papírral igazold (nálam ez a lánc pl. 4 tagú volt!))
 

Ha minden papír megvan akkor ebben a sorrendben kezd a legomboló szervek látogatását:

0. Okmányirodába bemenni az összes papírral és megtudni, hogy amid van az jó lesz-e, kell-e még valami egyéb papír. Jobb ez még a legelején megejteni amíg nem csengetsz ki 15-20e Ft-ot eredetvizsgára egy nem forgalomba helyezhető motorért, meg a fene tudja, hogy épp milyen törvényt változtattak meg.

A továbbiakban saját végigjárt utamat alapján írom le, hogy hol mit és milyen sorrendben. (a motor egy Németországból származó, 400-cm3-es, még a régi fajta Brief-es, nem általam behozott, stb...)

1. fordító iroda (OFI) - hiteles fordítás készítése német adásvételiről (5000Ft), amennyiben nem kétnyelvű az adásvételi (célszerű eleve ilyet írni vásárláskor)

2. okmányiroda - származás ellenőrzés megindítása (8800 Ft), kb. 2 hét alatt jön meg (erre csak abban az esetben van szükség, ha a motor kinti forgalmija nagyon régi és nem került még be valami EU-s nyilvántartásba (pl. első tulaj 15 éve), de ezt okmányirodában megmondják pontosan)

3. eredet vizsga - 500ccm alatt 15500Ft, fölötte ~18000Ft

4. biztosítás kötés (műszaki feltétele szóval mindenképpen kell. Az hogy most még nincs rendszáma a motornak az nem baj, biztosító tudja mi a menete ilyenkor a dolgoknak (alvázszámra kötik))

5. NKH (régen KPM) - egyedi forgalomba helyezés, műszaki vizsga (26000Ft) - sima hétköznapi műszaki vizsga, semmi extra. Gumik legyenek jók, lámpák, indexek, visszajelzők égjenek. Fék fogjon és a pohák ne vason legyenek. Ja és a kipu ne legyen túl hangos (én műszakira tettem bele szűkítőt, biztos ami biztos)

6. VPOP - regisztrációs adó befizetés (ITT egy jó kalkulátor, ahol tudsz díjjat számítani. Egy példa: 1995-ös 400-as motorra a regadó ~22275Ft lenne)

7. okmány iroda - forgalomba helyezés (forgalmi+törzskönyv: 12000Ft, illeték: <500cm3: 20Ft/cm3  vagy >500cm3: 24Ft/cm3 , +rendszám és matrica ára: kb. 5000Ft)

 

Nem olcsó móka, de ha magyarországi motort veszek, akkor is át kell iratnod és ha mondjuk a műszakit is egy füst alatt akarod megejteni vásárláskor, ráadásul még új rendszámot is vennél, akkor nem is annyira vészes a többlet költség. Ami problémás az a sok idő ráfordítás meg a lótás futás és a folyamatos szorongás, hogy vajon minden rendben lesz-e. Persze nem állítom, hogy olcsó - sőt!!! - akkora ordas lehúzás környező országokhoz képest, hogy csak na, de hát motorozni kell!! nemde ? :) - így belehajtja az ember a fejét az igába.

http://www.mainstreamhungary.com/lib/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/forgalmi3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr532277423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vizibolha 2010.09.12. 08:24:30

Mondja kollega, elegendo a kivonasrol a Fahrzeugbriefben levo bejegyzes?

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.14. 09:11:11

@Vizibolha: Szerintem elegendő az is. Én kaptam egy zöld lapot is a kivonásról, ezért írtam, hogy kell ilyen is.

Vizibolha 2010.09.14. 20:17:13

Ok. Nemsokara kiderul, ideje a jo oreg Helixnek magyar papirokat kapnia :)

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.14. 23:00:48

Ohhh! Csak nem egy Honda CN250 Helix? Végre valaki, akinek rajtam kívül is tetszik, sőt birtokol egy ilyet :) Sajna nekem ugyan nincs, de szeretnék 1x. Motorikusan megbízható, strapa bíró gép? Tényleg 3 literrel eljárkál? Mennyi az utazója? Bocsi a sok kérdésért:)

Vizibolha 2010.09.15. 11:53:09

Igen, egy CN250rol van szo ;)
Igazabol eloszor fura volt, kepen rondabb mint eloben, eloben nem olyan furan csunyacska, mint amilyennek tunik :) Egy ismeros hozta maganak, teljesen veletlenul vettem meg, csak akartam valami kenyelmes robogot, ami vizhuteses es 4 utemu. A Helix teljesen veletlenul esett be a kepbe. Kellemesen jopofan japanos. Enyem kinti darab, 36000 km volt benne ora szerint (kb. hiheto), motorikusan nem kellett hozzanyulni, azert dobtak ki (vagyis adtak el), mivel egy hatso gumicsere utan a rosszul beallitott labfek kapcsolo miatt nem tudtak elinditani tobbet. (Helixnel CSAK a labfek kapcsoloval van osszekotve az onindito, szoval elso feket hiaba huzod, akkor nem indul). Motorja szerintem orok darab, kint nagy kultusza van, berakjak mindenbe (buggy), noha nem egy erogep. Fogyasztas 3-3.5, igaz nem szaguldozok vele, nem arra valo (varosi hasznalatra van, es ~90es tempos rovidtavra hasznalom). 120at megfutja ora szerint, de a pici kerek es a nagy tengelytav miatt nem igazan arra van, legalabbis szokni kellett elsore. Futomu zsenialis, puha, de jol csillapit, hatso dobfek is elegendo, elso tarcsa korrekt, az alacsony sulypont miatt nagyon stabil, de a kis kerek miatt esznel kell lenni.
Ami tipushibaja (enyemnek is volt): eloszeretettel torik el a levegobeszivo kis gumicso, ami a blokk es a karbi kozott van (motorrezonancia miatt), de van gyari visszahivas konzollal (en is megvettem hozza, nem draga).
Muanyagok dragak hozza (nagyon), a tobbi alkatresz nem veszes. Ja, a hideginditashoz levo kis dusitoparton is jellemzo hibaja (enyemen is rossz) - kis szerencsevel csak kabelhiba, ezt meg nem nyomoztam ki. Ja, es nekem gyarilag (!) forrasztasi hibas volt a kijelzopanel, azert nem ment az oraallitasa... (en azt hittem h. a kapcsolo rossz, de szetszedes utan kiderult h. a forrasztas volt gyarilag rossz... meglepo, mert a panel egyebkent profin meg van csinalva).

Kicsit egyedi festest kapott az enyem (irto csunya/kopott volt, teljesen fenyeztettem - sajnos csiszolni nekem kellett ;), most ilyen (alul egy kis szurke jobban hangsulyozza a formajat, az eredeti rondajapan szurkes/barna muanyagok nagyon nem tetszettek):

xserver.dfmk.hu/~phoenix/Helix/20091001/DSCN8956.JPG (meg matricak nelkul, de gyari matricakat is kapott mar azota)

A teljes rendberakasrol vannak kepek a tobbi konyvtarban, ha barmi kerdes van, szivesen valaszolok.
Neten van jo szervizkonyv hozza, ill. alkatreszkatalogus is. Helyi Hondaban minden itt volt hozza par napon belul.

Egyebkent a fenyezomnek (regi motoros) nem tetszett (legalabbis azt mondta), de a fenyezes utan el kellett hoznom tole azonnal, mert akarhanyszor mentem hozza, mindig ezzel maszkalt a kornyeken :P

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.15. 12:09:03

@Vizibolha: Köszi a bő választ! Tényleg sokkal jobban néz ki a fényezett alsó idomzattal. Nekem a kedvencem az aranybarnás / fekete színösszeállítás - van is egy ilyen hirdetve itthon Fusion néven, ha jól tudom az amerikai piacon ilyen néven futott, de utolsó alátétig egyezik a Helixel.

Szimpatikus kis gép és nagyon egyedi. Gondolom mikor kitalálták, valami jövöbe mutató formatervet akartak "villantani", de az idő nem őket igazolta, de ettől van meg az "íze". Asszem a "milyen motor kell még nekem" listámon dobogós, csak az a "baj", hogy van már 3 egyéb motorom és autó ügyben is van egy nagy célom, amire "gyúrni" kell anyagilag. Talán majd fateromat rábeszélem, hogy ha venne motort, akkor ilyen legyen és majd jól elveszem tőle :)

Széles utat meg gumi fákat!

Vizibolha 2010.09.15. 13:42:01

@tommodore: Tobb neve is volt, egyik a Fusion (japan piacon), a Helix az amerikai neve, hivatalosan mashol siman CN250 volt. Ha erre jarsz (Zalaegerszeg) egy probat felajanlhatok (ugyis marad, van helye, a 3 auto es a masik motor ill. egy kis quad mellett :). Vidam joszag, igazabol nem is tudom hova tenni, mert a tobbi kisebb robogo kategoriahoz nem passzol be (teljesen mas a stilusa is, plane a rugozas miatti kanape erzes teljesen idegen a kisrobogoktol), igazabol a regi totalcaros chopper-robogo a legjobb jelzes ra. Burgmanos ismerosomet majd felultetem ra (volt rola szo, csak mindig elmaradt), h. viszonyitson ahhoz kepest, kivancsi leszek a benyomasara.
Egyebkent gyartjak a mai napig, de mar csak kinai klonkent (sajnos), annak a minosege azert lenyegesen gyatrabb a kinti tesztek szerint (CF Moto Freedom 250 a neve a klonnak). Eredeti japan gyartasa par eve allt le, a fent emlitett konzolos prevencios megoldas is azon jelent meg eloszor hivatalosan. Ezt leszamitva szinte valtozatlanul gyartottak.
Nalunk alulertekelt es ritka, nemeteknel draga es eleg elterjedt, pl. 3 hete talalkoztam itt egy nemet Helixessel, azert azon meglepodtem, mert valahogy nem az a tipikus turajarmu ;)

badass 2011.03.02. 20:29:40

Tommodore, kösz az infót, elsőosztályú! A net tele van a motorok forgalombahelyezésére vonatkozó kérdésekkel, de értelmes választ eddig csak Tőled olvastam, hiába fordultam a NKH-hoz, válaszra sem méltattak.

Nem tudod véletlenül, mi a szitu, ha a motor amerikai piackra gyártott és ott forgalombahelyezett (2008 Kawasaki Vulcan Nomad 1600)ami szinte teljesen megegzezik az itthon árúsított Classic Tourer-el - kisebb eltérésekkel persze. Ki foglalkozik az "eusítással" és az általad leírt folyamatba mikor kapcsolódik be ez a lépés? Köszönöm

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2011.03.03. 13:01:11

@badass: Helló, EU-n kívüli motor forgalaomba helyezési ügyekben teljesen tanácstalan vagyok, sajnos nem tudok segíteni. Tanácsom, hogy VPOP-t hívd fel. Meglepően felkészültek voltak a fehérváriak az egész ügymenettel kapcsolatban. Nem lepődnek, ha te esetedbem vám is szóba kerülne.

Sok sikert!

adam2277 2011.06.19. 17:49:00

Szia!
Az alábbi esetben kérném a segítséged.
A használtauto.hu-n találtam ezt a szép állapotú Leonardot: www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_leonardo-4861530

A motort rendszámoztatni szeretném mert nem vagyok híve az e fajta bliccelésnek.
A motornak a tulaj szerint az alábbi papírjai vannak: Van hozzá az előző tulajdonos adásvételije, a jelenlegi tulaj adásvételije, és az olasz törzskönyve a motornak.
Ezekkel a papírokkal forgalomba helyezhető-e a motor?
Válaszod előre is köszönöm!

Vizibolha 2011.09.01. 11:28:18

Egy kis sajat tapasztalat, most hogy vegre a jo oreg Helix is magyar rendszammal rohangal.

Nem olyan nagy kaland az egesz, de par aprosagra figyelni kell. Szoval elso korben okmanyiroda javasolt, hogy tenyleg minden oke-e. Nalam ez ugy vegzodott, hogy az okmanyirodasok a regi Fahrzuegbriefre nem tudtak semmit se mondani, de kb. megegyeztek, hogy jo lesz (nocomment), hja es nem kertek szarmazasellenorzest, szoval ingyen volt, sot, eredetvizsga sem (!) kellett. Gyorsan kotottem kotelezot az alvazszamra, majd utana jott az NKH fele muszaki, ahol a pados fekero-elteres volt a legkomolyabb resz (nezik, hogy fekezes kozben van-e fekhatas elteres, ha tul nagy az elteres, akkor almas a tema). A tobbi szokasos lampak, visszajelzok, alvazszam/km ora fotozasbol allt. Poen volt, hogy a vizsgaztato kert egy probakort privat celbol :)
Utana galopp a VPOPhez vamot fizetni (ez is megvolt par ora alatt). Most szunet, jott az okmanyiroda ujra, ahol a csodaszep rendszerbe nem tudtak beirni a japan belpiacos alvazszamot (nem JH2-vel kezdodik, hanem siman MF-el), szoval itt vajudott a dolog 1 napot, de masnapra megoldottak. Hja, es nem kellett vagyonszerzesi illeteket sem fizetnem, mivel a nyilatkozatom alapjan kulfoldon vettem rendszam nelkul, es ha az adasvetel kulfoldon van, akkor nincs vagyonszerzesi illetek. Az egesz mutatvany uszkve 65e huf volt, boven kevesebb, mint amire szamitottam - es a legpozitivabb hozzaallas az NKH-nal volt, igaz tenyleg szepen rendben volt a gep, esztetikailag es muszakilag is.

hermantamas 2012.06.04. 22:36:53

Üdv mindenkinek!

Nekem lenne egy nagy kérdésem! Kb. 1 éve vettem egy motort, amit olaszországból hoztak be...a motort azért vettem, hogy forgalomba helyezzem és úgy használjam! Most jutottam el oda, hogy forgalomba helyezzem....A vételhez megkaptam az olasz forgalmit, végleges forgalomból kihelyezés igazolását és az adásvételit! Sajnos idén télen a kandallóban landolt tévedésből és így nem tudom most forgalomba helyezni! Ha valaki tudna nekem ebben segíteni, hogy megoldjam a problémát, azt nagyon megköszönném és még akár meg is hálálnám! A választ előre is köszönöm: totyka9@gmail.com!

Zoltán Flóring 2013.01.15. 18:38:39

Hali! A segítségeteket kérném! Van egy HONDA XL 125-ös motorom papírok nélkül csak adásvételim van és szeretném lepapíroztatni! Mit kell nekem azért tennem hogy rendszámot kapjon? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv.:Flóring Zoltán
süti beállítások módosítása