Na jó "költői túlzás", hogy saját súlyánál fogva leszalad a berúgó kar, de hogy semmi ellenálásba nem ütközötött az biztos. A szóban forgó motor - javítom magam - robogó, egy Honda DJ1 2ütemű 50es még a Dio előtti időkből. Olcsón sikerült hozzá jutnom, szükségem nemigen volt rá, de láttam benne a "bizniszt" és a szabadidő értelmes eltöltését. Egy újabb lehetőség arra, hogy feltámasszak egy halottat :)

Így nézett ki mikor elhoztam:

Pár napja szintén felmerült bennem, hogy veszek valami rendberakni való kismotort, konkrétan egy 2008-as Tauris (kínai) 50-es 2T robit. Ember!!! 2 év alatt többet amortizálódott mint, a Honda 20 alatt... Beigazolódni látszik nézetem, miszerint inkább veszek egy üzemképtelen neves gyártótól származó - mondjuk japán - motort úgy hogy benne van a rizikó, mint egy üzemképes koppintott kínai "csodát". Vannak már kínai fronton is meglepően jó minőségű vasak, de az tény, hogy Kína a mai napig az az ország ahol a legnagyobb az egy főre eső kohók száma... :) Mit értek ez alatt ? Hát hogy ott nem ritka, hogy a kert végében csinálnak "vasat", bátrabbak "acélnak" hívják. Ismerős a tesco-s 200ft-os csípőfogó, aminek az élén egy popszegecs szárától barázda lesz és hamarabb összeér a fogó szára, minthogy elvágja a szegecset?! Hát igen ilyen anyagból nem lehet motort (sem) gyártani... ólomkatonának jó alapanyag:)

Visszatérve a Honda DJ1-re: eredeti festés, 100%-is hiánytalan volt, így nagy meglepetésre nem számítottam. Persze mocskos volt és tiszta karc, de legalább nem gányolt, századik alkalommal felújított darab. Motorjában kompresszió már abszolut nem volt, mint ahogy írtam is a címben :) de bíztam benne, hogy egy fúrás dugó kombó segít majd. Nem szeretem az olyat, mikor alátétnek 2-vel nagyobb csavar anya van betéve vagy a fél vezetékelés szigszalagos zöld-sárga villanyszerelős kábelből van.

Kapott egy dugó szettet és fúrást. Meglepő módon alapméreten volt a henger és ehhez mérten a főtengely is teljesen jó állapotban volt, nem lógott a hajtókar alsó része sem. ennyivel ki is merült a mechanikai ráköltés része, mert ment a motor, alattam kerékre állt! Görgők, variátor rendben voltak, bár szét nem szedtem, mert próbaút után zajtalanul és normálisan működött, szóval akkor minek ? Karbi pucolással szívtam egy párat és mivel nem voltam kompresszor közelben, így nem is lett 100%-os az alapjárat, de pár gázfroccsel - amolyan MZ-s módon - teljesen használható volt a masina. A helyrepofozás látványosabb része a festés volt. Összes idom és a felni is kaptak új festés, és új matricákat. Eladni is gyorsan sikerült. Olcsón adtam, de ezúttal a hasznom egálban volt a ráfordított munkával. Mindenki jól járt :)

 Itt még nem volt leápolva a lábtérnél a szürke műanyag, ezért fakó egy kicsit:

 

 Itt viszont már 100% -os a készültség:

 

Video:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr922277579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsöpiBA3 2011.03.13. 17:55:15

Hello
Ezen a Hondán hogy kell leszedni a karburátort
süti beállítások módosítása