2005.06.

Életem első robogója egy első kiadású Honda Tact volt. Gilera RC 125 Top Rally endúróm eladása után kellett valami 2 kerekű olcsó kismotor és mivel robogóm még nem volt, hát megvettem ezt a "csodát".

http://www.ymoto.ru/fotos/honda/honda_tact%20af09.jpg

Alapjában véve jó motor lenne, csak hát amit 20000 Ft-ért oda adtak abban az időben, mikor egy rossz Simson is 40e Ft-ba került, akkor el lehet képzelni mit tudott... Festése orbitális gányolás, még ecsettel is szebbet lehetett volna kihozni. Motorja üzemképes volt ugyan, de ezt csak hosszas kérlelés/trükközés után adta elő, ráadásul 25 km/h végsebességgel. Annyira gyenge volt már szegény, hogy csoda, hogy néha beindult. Kompresszió szinte 0. Nem gond, gondoltam. Kap fúrást, új dugót meg egy festést - nem nagy ügy. Szét is szedtem a vasat és elvittem a hengert a Dankovics Motorhoz, hogy nézzünk hozzá valami dugót. Itt bukott ki a hiba. A henger már a maximumra volt fúrva és mivel voltak benne karcok rendesen, a következő túlmérethez már nem létezik dugó (legalábbis normál beszerzési forrásból, emberi áron). Új, vagy bontott hengert nem állt szándékomban vásárolni, 20e Ft-os motorhoz nem éri meg sokat álldozni - hacsak nem valami különleges veterán moci. Ez nem az:) Jó, hát akkor nézzünk valami megoldás után - mondtam. Simson, Jawa és társai sajnos más méretű dugóval készülnek, így nem volt passzoló átmérő, semmilyen túlméretben sem. Szerencsére a kertitraktor szervízben, ami jól felszeret gépmúhely is egyben valamint alkatrész bolt is, polcról tudtak mutatni egy csomó dugattyút. Ami nagyon jó, hogy nem csak tipus alapján kereshet az ember, hanem átmérő alapján is. A keresés eredménye egy Robi 52 dugattyúja lett, ami majdnem tökéletesen passzolt (kb. 1200 Ft-ot hagytam ott a dugóért gyűrűkkel!!!! olcsó volt na).

http://img.beta.expressz.hu/03/26/0d/a9-main.jpg

A dugattyú szoknyája volt csak más, de kis helyreigazítással (reszelő :) ) azonosra lett munkálva. A csapszeg és a dugó teteje közötti távolság mm-re pontosan egyezett - szerencsére, mert azért ezt már nehéz lenne kompenzálni. A henger hozzá lett fúrva a Robi dugóhoz így már csak a csapszeg átmérő különbséget kellett áthidalni (Honda csapszeg átmérő 8mm, Robi dugó csapszeg furat 10mm). 2 üveg borért :) esztergáltak nekem 2 db betétet. Ezeket besajtoltam, frankó is lett. Az utolsó leküzdendő probléma a dugattyú gyűrűk illesztő csapja, ami a Robin máshova esett. A hengerfal leömlőibe való beakadás elkerülése végett ezeket át kellett helyezni, így is történt. Motor munkálatok ennyiben ki is merültek, mert többi alkaltrész jó volt. Hogy milyen lett a motor? Szerintem sokan biztos azt gondolják, hogy ekkora "gányolás" után az is csoda ha elindul. Hát olyan bika lett a moci, hogy jómagam (akkor 85kg súllyal) egy 90kg-os barátommal ráültünk és enyhe emelkedő felfelé is húzott mint a gép!!!! Rettenet hülyén nézhettünk ki, de ment a gép :) Persze azért nem minden fenékig tejföl... egy problémát felvetett azért ez mókolás : Robi dugó nem véletlenül kerül annyiba... hűtágulásra jóval érzékenyebb így a bejáratás alatt 2-szer is megszorult, de visszahülés után ment tovább gond nélkül. Egy dolog miatt utáltam meg a motort, ami nem a szerelési hibáknak vagy állapotnak tudható be : nem volt rajta gyárilag berúgó, csak önindító és mivel az akksi nem volt már új, így párszor cserben hagyott, mert a járatási idő alatt vasagabban kevertem az olajat és beköte a gyertyát. Na ilyenkor szépen lemerült az akksi és jöhetett a bikakábel és indítózás... Nem éppen praktikus, úgyhogy eladtam - mondanom sem kell jó pénzért :). Festése egész szép lett, menni pedig - mint mondtam is - ment nagyon.

Képem nincs, csak illusztráció jelleggel raktam be párat. Mára ennyi :)

http://p1.bikepics.com/pics/2006%5C06%5C19%5Cbikepics-613870-320.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommodore.blog.hu/api/trackback/id/tr892197663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása